وزارت بازرگانی و صنعت هند اعلام کرد: واردات برنج ایران از هند در سه ماهه نخست 2024 با کاهش 20 درصدی مواجه شد و صادرات میوه ایران به هند در این مدت 2 برابر شد.

به گزارش نسیم اقتصاد، وزارت بازرگانی و صنعت هند کل مبادلات تجاری این کشور با ایران در سه ماهه نخست سال جاری میلادی را 520 میلیون دلار اعلام کرد که این رقم با رشد 2 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده است.

 
مبادلات تجاری ایران و هند در سه ماهه نخست سال 2023 بالغ بر 510 میلیون دلار اعلام شده بود.
 
صادرات هند به ایران در ماه‌های ژانویه تا مارس 2024 با رشد 11 درصدی مواجه شده و به 356 میلیون دلار رسیده است. هند در سه ماهه نخست سال میلادی گذشته 322 میلیون دلار کالا به ایران صادر کرده بود.
 
واردات هند از ایران نیز در سه ماهه نخست امسال کاهش 12 درصدی داشته و به 164 میلیون دلار رسیده است. هند در مدت مشابه سال قبل 188 میلیون دلار کالا به ایران صادر کرده بود.
 
کاهش 20 درصدی واردات برنج هندی به ایران
 

بر اساس این گزارش حدود نصف صادرات هند به ایران در سه ماهه نخست 2024 مربوط به برنج بوده است. صادرات برنج هند به ایران در سه ماهه امسال کاهش 20 درصدی داشته و به 161 میلیون دلار رسیده است. هند در سه ماهه نخست سال میلادی گذشته 202 میلیون دلار برنج به ایران صادر کرده بود.
 
هند همچنین 12 میلیون دلار چای در سه ماهه نخست 2024 به ایران صادر کرده که این رقم 2 میلیون دلار از صادرات چای هند به ایران در مدت مشابه سال قبل بیشتر بوده است.
 
آمار وزارت بازرگانی و صنعت هند نشان می‌دهد صادرات میوه ایران به هند در ماه‌های ژانویه تا مارس امسال دو برابر شده و به 89 میلیون دلار رسیده است. هند در مدت مشابه سال قبل 46 میلیون دلار میوه از ایران وارد کرده بود.

لینک کوتاه
صادرات میوه ایران هند کاهش واردات برنج هندی

اخبار مرتبط

نظرات شما