رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه قیمت طلا و سکه به ثبات رسیده است از احتمال رشد قیمت‌ها تا پایان سال خبر داد.

به گزارش نسیم اقتصاد، بازار طلا و سکه در هفته‌های اخیر در ثبات نسبی قرار دارد قیمت سکه در محدوده 40 میلیون تومان قرار دارد و طلا نیز در کمتر از 3 میلیون و 400 هزار تومان معامله می‌شود.
 
نادر بذرافشان رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین درباره وضعیت بازار طلا و سکه اظهار داشت: قیمت طلا و سکه کاهش نسبی را در یک ماه اخیر طی کرده و با توجه به شرایط موجود امکان کاهش قیمت بسیار کم است.
 
وی افزود: با توجه به پیش‌بینی برای افزایش قیمت جهانی طلا و نوسانات بازار ارز ممکن است بازار طلا و سکه نیز دچار نوسان شود. به طور کلی احتمال افزایش قیمت‌ها تا پایان سال بیشتر است.
 
بذرافشان با بیان اینکه مردم منتظر کاهش یا افزایش چشمگیر در بازار طلا و سکه نباشند؛ خاطرنشان کرد: قیمت‌ها به ثبات رسیده است بازار در شرایط مطلوب قرار دارد و احتمال نوسان کاهشی اندک است اما به تدریج ممکن است قیمت‌ها افزایش یابد.
 
رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به ادامه رکود تقاضا در بازار طلا گفت: بازار از ابتدای سال شرایط نامساعدی از نظر تقاضا دارد حدود یک ماه که بازارهای داخلی نیمه تعطیل بود در حال حاضر نیز شرایط مناسب نیست.
 
وی افزود: اگر این شرایط ادامه‌دار باشد ممکن است کارگاه‌های تولیدی دچار آسیب‌های جدی شوند ممکن است امیدواریم شرایطی به وجود بیاید تا فعالان بازار نیز از نظر اقتصادی در ثبات قرار بگیرند و بدون دغدغه به فعالیت ادامه دهند.
 
بذرافشان گفت: طلای دست دوم به این صنعت آسیب‌ زده است و متاسفانه بخشی از بحران بازار طلا به دلیل خرید و فروش این نوع طلاست.
 
به گفته رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران در امروز بازار حباب سکه رشد 200 هزار تومانی داشته است.
 
آخرین قیمت طلا و سکه در بازار
 
بر اساس اعلام اتحادیه طلا و جواهر تهران امروز هر گرم طلای 18 عیار به 3 میلیون و 361 هزار تومان رسید قیمت سکه طرح جدید 40 میلیون و 750 هزار تومان، سکه طرح قدیم 37 میلیون و 600 هزار تومان، نیم سکه 23 میلیون و 200 هزار تومان، ربع سکه 15 میلیون و 100 هزار تومان و سکه یک گرمی نیز 6 میلیون و 950 هزار تومان شد. همچنین در بازارهای جهانی قیمت انس 2345 دلار شد.

لینک کوتاه
رییس اتحادیه طلا قیمت طلا سکه اتحادیه طلا و جواهر تهران

اخبار مرتبط

نظرات شما