مدیر عامل بانک ملی ایران بر حمایت‌های این بانک برای افزایش سهم بازار شرکت‌های زیر مجموعه شرکت سرمایه‌گذاری شفادارو تأکید کرد و گفت: با توجه به نیازهای مختلف بازار به اقلام دارویی ضروری‌ست تا با سرمایه‌گذاری در بخش نوآوری، نیازهای مردم به دارو از هر نظر برآورده شود.

 
به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، ابوالفضل نجارزاده در این بازدید که عباس پیروزی عضو هیأت عامل و معاون اعتباری بانک، افشار فتح الهی مدیر عامل شرکت مدیریت طرح و توسعه آینده پویا، ارسلان کاظم پور مدیر عامل  شرکت سرمایه گذاری شفادارو و عاصم عبدالله پور مدیر عامل شرکت داروسازی جابر حیان نیز حضور داشتند، گفت: با توجه به ظرفیت‌های گسترده هلدینگ شفادارو، بانک ملی ایران آمادگی دارد تا با حمایت از برنامه‌های پیشنهادی از سوی این شرکت سرمایه‌گذاری، برای گسترش تولید انواع دارو با هدف کسب سهم بازار بیشتر کمک کند.
 
وی با اشاره به تحریم‌های ظالمانه غرب در بخش دارویی کشور، بیان کرد: دارو یک کالای استراتژیک وحساس است و شرکت‌های زیر مجموعه بانک ملی ایران به عنوان یک مجموعه دولتی باید از هر نظر آمادگی داشته باشند تا نیاز کشور به انواع داروها را تأمین کنند.
 
نجارزاده با اشاره به راه‌های مختلف تأمین مالی شرکت‌های زیر مجموعه بانک ملی ایران گفت: یکی از راه‌های تأمین مالی، واگذاری شرکت‌هایی است که از شرایط لازم برای واگذاری برخوردار هستند.
 
نجارزاده: تقویت روند خروج از بنگاهداری بانک ملی ایران در سال 1403
 

وی با اشاره به واگذاری 36 همتی دارایی‌های مازاد بانک ملی ایران در سال گذشته، گفت: این واگذاری‌ها در راستای منویات و تأکیدات مقام معظم رهبری و رویکرد دولت محترم مبنی بر خروج بانک‌ها از بنگاهداری صورت گرفته است و در سال جاری نیز این روند تقویت خواهد شد.
 
مدیر عامل بانک ملی ایران بیان کرد: با توجه به نیازهای مختلف بازار به اقلام دارویی ضروری‌ست تا با سرمایه‌گذاری در بخش نوآوری، نیازهای مردم به دارو از هر نظر برآورده شود.
 
نجارزاده گفت: کیفیت تولیدات دارویی در کشور دست کمی از مشابه خارجی آن ندارد، اما به دلیل عدم حمایت‌های لازم از شرکت‌های دارویی و تبلیغات گسترده شرکت‌های داروساز خارجی، این محصولات به خوبی به بازار معرفی نشده‌اند.
 
پیروزی: آمادگی حمایت از شرکت‌های زیرمجموعه تولید دارو
 

عباس پیروزی، معاون اعتباری بانک ملی ایران نیز در این بازدید تأکید کرد: ما آمادگی داریم تا با توجه به نیازهای شرکت سرمایه‌گذاری شفادارو، حمایت‌های لازم را از شرکت‌های زیر مجموعه انجام دهیم.
 
وی افزود: تعامل شرکت‌های دارویی با بانک ملی ایران باید بیش از پیش گسترش یابد و در ازای حمایت بانک از این شرکت‌ها، همکاری شرکت‌های دارویی با بانک ملی ایران در بخش‌های مختلف نیز باید افزایش پیدا کند.
 
معاون اعتباری بانک ملی ایران تأکید کرد: این بانک درحال بررسی درخواست‌های شرکت سرمایه‌گذاری شفا دارو است که متناسب با نیازها و شرایط مربوطه برای آن اقدام خواهد شد.
 
افشار فتح‌الهی: الزوم اصلاح سیاستگذاری‌های صنعت دارو
 

افشار فتح الهی، مدیر عامل شرکت مدیریت طرح و توسعه آینده پویا نیز در این بازدید گفت: مهم‌ترین مشکل صنعت دارو به سیاستگذاری‌های غلط  آن باز می‌گردد.
 
وی افزود: دارو در حال حاضر یکی از ارزان‌ترین کالاهای کشور است که این موضوع موجب شده است تا حاشیه سود شرکت‌های دارویی کاهش یابد.
 
مدیر عامل شرکت مدیریت طرح و توسعه آینده پویا با اشاره به مشکلات شرکت‌های داروسازی در وصول مطالبات بیان کرد: در حال حاضر مطالبات معوق شرکت پخش رازی از دولت حدود 3.5 همت است که در این رابطه حمایت‌های بانک ملی ایران می‌تواند گره گشا باشد.
 
کاظم‌پور: حمایت‌های خوب بانک ملی ایران در سال 1402 از صنعت دارو
 

ارسلان کاظم پور مدیر عامل  شرکت سرمایه گذاری شفادارو نیز در این بازدید گفت: یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که شرکت‌های دارویی با آن مواجه هستند، مشکل سرمایه در گردش است.
 
وی افزود: بانک ملی ایران در سال گذشته حمایت خوبی در این بخش انجام داد و با پرداخت 5 همت تسهیلات موجب شد تا شرکت‌های زیر مجموعه شفا دارو بتوانند بخشی از نیازهای سرمایه در گردش خود را تأمین کنند.
 
کاظم پور با ارائه گزارشی از عملکرد شرکت سرمایه گذاری  شفادارو در بخش های مختلف گفت: در تلاش هستیم تا سهم خود را با ارائه محصولات جدید گسترش دهیم.
 
 
 عبدالله پور: بهره‌مندی شرکت داروسازی جابربن‌حیان از ظرفیت صادرات دارو
 

عاصم عبدالله پور مدیر عامل شرکت داروسازی جابر بن حیان هم با معرفی این شرکت و بیان گزارشی از عملکرد این شرکت داروسازی گفت: این شرکت داروسازی از ظرفیت صادرات دارو به‌خوبی استفاده کرده است و در این زمینه مذاکرات گسترده‌ای با کشورهای مختلف صورت گرفته است که این اقدام می‌تواند ظرفیت تولید و فروش داروسازی جابربن حیان را گسترش دهد.
 
وی با اشاره به فضای کافی این شرکت برای اجرای طرح‌های توسعه بیان کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، سهم خود از بازار را با ارائه محصولات جدید افزایش خواهیم داد و به سودآوری مناسبی در این زمینه می‌رسیم.
 
در این بازدید با حضور ابوالفضل نجارزاده، مدیر عامل بانک ملی ایران از 14 محصول جدید شرکت داروسازی جابربن حیان رونمایی شد.

لینک کوتاه
تأمین دارو سرمایه‌گذاری شرکت شفادارو مدیر عامل بانک ملی ایران

اخبار مرتبط

نظرات شما