مهمترین اقدامات و خدمات متنوع شعب خارج از کشور بانک صادرات ایران در سال 1402 برای تسهیل مبادلات بازرگانی اعلام شد.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از روابط‌عمومی بانک صادرات ایران، بانک صادرات ایران در بین بانک‌های ایرانی بالاترین شعب را در خارج از کشور دارد و یکی از موثرترین بانک‌ها در مراودات جهانی ایرانیان است. این بانک به تنهایی توانسته بخش بزرگی از دغدغه صادرکنندگان و واردکنندگان در زمینه نقل و انتقالات پولی را رفع و جذب سرمایه در سطح منطقه و بین‌الملل را تسهیل کند.

چندی پیش، معاون بین‌الملل بانک صادرات ایران درخصوص عملکرد این بانک گفته بود: یکی از دغدغه‌ها و محدودیت‌هایی که برای صادرکنندگان ایجاد شده، این است که وجه حاصل از صادرات را دریافت کنند و به چرخه اقتصادی کشور برگردانند و رفع تعهد ارزی انجام دهند. بانک صادرات ایران شبکه‌ای را در اختیار دارد که می‌تواند ارز حاصل از صادرات صادرکنندگان را دریافت و به چرخه اقتصادی کشور برگرداند تا رفع تعهد ارزی صورت گیرد. همه صادرکنندگان در بخش‌های مختلف اقتصادی در سطح خرد و کلان می‌توانند با انعقاد قرارداد با بخش بین‌الملل بانک صادرات ایران، مدیریت وجوه ارزی حاصل از صادرات را در اختیار این بانک قرار داده تا با استفاده از شبکه شعب خود، این سرویس را بدون ریسک در اختیار شرکت‌ها، اشخاص حقیقی و حقوقی قرار دهد.

بانک صادرات ایران با برخورداری از 28 شعبه و سرپرستی در کشورهای انگلیس، فرانسه، یونان، آلمان، امارات، قطر، لبنان، بحرین، عمان، ترکمنستان، ازبکستان و افغانستان، یکی از گسترده‌ترین شبکه شعب خارجی نظام بانکی کشور را در اختیار داشته که برای رفع نیازمندی‌های صادرکنندگان و واردکنندگان به کار گرفته شده است.

ساماندهی و ثبات تأمین ارز برای واردات کالا و پاسخگویی به‌موقع به تمام درخواست‌های شعب عامل، فروش ارز بابت تأمین نیازهای ضروری مردم از طریق 120 واحد ارزی، خرید ارز بابت استرداد بخشی از سپرده‌های ارزی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، انعقاد قرارداد مدیریت وجوه ارزی با صادرکنندگان بزرگ کشور، مدیریت تأمین ارز بابت بازپرداخت طرح‌های زیربنایی فاینانس و صندوق توسعۀ ملی، تحقق بودجۀ شعب خارج از کشور در سال 2023 میلادی و دستیابی به سود با استفاده از راهکارهای مؤثر برای کاهش اثرات محدودیت‌های بین‌المللی، فروش ارز زیارتی اربعین حسینی از طریق 224 واحد ارزی منتخب در سراسر کشور، تسهیل ساز‌وکار واردات کالا و خدمت به‌ویژه از طریق ابزار پرداخت حوالۀ ارزی (بازنگری فرایندها)، بهبود نسبی وضعیت باز ارزی بانک، پیاده‌سازی سامانۀ جامع ارزی تحت‌وب (پویا) در امور بین‌الملل و انجام مقدمات لازم جهت پیاده‌سازی سامانۀ متمرکز ارزی (CORE) در شبکۀ ارزی از جمله مهمترین اقدامات بانک صادرات ایران در سال 1402 برای تسهیل جریان مبادلات بازرگانی در کشور بوده است. 


لینک کوتاه
بانک صادرات ایران بانکداری بین المللی

اخبار مرتبط

نظرات شما