با نزدیک شدن پایان اعزام زائران ایرانی به عربستان، شمار ایرانی‌ها در دو شهر مدینه و مکه به 62 هزار و 99 نفر رسید. انتقال زائران ایرانی به این کشور تا 21 خرداد ماه ادامه دارد.

به گزارش نسیم اقتصاد، نخستین پرواز زائران ایران به عربستان از بامداد 24 اردیبهشت‌ماه به مقصد مدینه انجام شد و بنابر آخرین اعلام سازمان حج و زیارت و در صورتی که تأخیری در برنامه اعزام‌ها پیش نیاید، عملیات انتقال زائران به عربستان تا 21 خردادماه ادامه خواهد داشت.
 
تا کنون بیش از 72 درصد از 87 هزار و 550 زائر ایرانی که امسال به حج می‌روند، به عربستان رسیده‌اند. از جمع 62 هزار و 99 نفر زائر ایرانی، تا پایان وقت 13 خرداد ماه 307 کاروان به مدینه وارد شدند که در حال حاضر حدود 10 هزار و 449 نفر آنها در مدینه حضور دارند.
 
کاروان‌های زائرانی را که نخست در این شهر می‌مانند، «مدینه قبل» می‌نامند. مدت زمان اقامت در مدینه برای زائران ایرانی حدود 5 روز است. انتقال زائران از مدینه به مکه با قطار سریع‌السیر انجام می‌شود که مدت زمان سفر بین این دو شهر را از حدود هشت ساعت به حدود دو ساعت رسانده است.
 
از جمع ایرانی‌هایی که برای حج به عربستان آمده‌اند در حال حاضر حدود 51 هزار و 650 زائر در مکه حضور دارند.
 
تاکنون 185 پرواز به فرودگاه مدینه و 90 پرواز به فرودگاه جده انجام شده و پیش‌بینی شده است پروازها تا 21 خردادماه ادامه داشته باشد. به تقویم عربستان، مناسک حج از 25 خردادماه آغاز می‌شود و تا آن زمان، زائران باید به مکه رسیده باشند. سازمان حج و زیارت روند پروازها را تا کنون خوب ارزیابی کرده و گفته که مشکل خاصی وجود نداشته است.

لینک کوتاه
زائران ایرانی عربستان حج

اخبار مرتبط

نظرات شما