وزیران نفت و انرژی کشورهای عضو اوپک، صدوهشتادوهشتمین نشست وزارتی این سازمان را با یک دقیقه سکوت برای ابراز همدردی با دولت و ملت ایران و ادای احترام به شهید سیدابراهیم رئیسی آغاز کردند.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از شانا، صدوهشتادوهشتمین نشست سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در حالی در دوم ژوئن (13 خرداد) آغاز شد که وزیران نفت و انرژی کشورهای عضو این سازمان درپی حادثه سقوط بالگرد سیدابراهیم رئیسی و شهادت او و همراهانش، برای ادای احترام یک دقیقه سکوت کردند.
 
بالگرد حامل رئیسی، رئیس‌جمهوری اسلامی ایران، و همراهان وی، روز 30 اردیبهشت، پس از بهره‌برداری از سد قیزقلعه سی در مرز با جمهوری آذربایجان عازم تبریز بود که دچار حادثه شد و در جریان آن رئیس‌جمهور، وزیر امور خارجه، استاندار آذربایجان شرقی و امام‌جمعه تبریز دعوت حق را لبیک گفتند.
 
پس از این حادثه، پیام‌های تسلیتی از سوی مقام‌های کشورهای مختلف و رؤسای سازمان‌های بین‌المللی صادر شد که از آن جمله می‌توان به پیام تسلیت هیثم الغیص، دبیرکل اوپک، محمد حامل، دبیرکل مجمع کشورهای صادرکننده گاز (جی‌ئی‌سی‌اف)، و رؤسای‌جمهوری و وزیران نفت کشورهای عضو اوپک اشاره کرد.
 
جواد اوجی، وزیر نفت نیز در ابتدای این نشست، به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران، بیانیه‌ای را برای قدردانی از این کشورها برای ابراز همدردی و همراهی با دولت و ملت ایران قرائت کرد.
 
وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به پیام تسلیت و ابراز همدردی وزیران کشورهای عضو اوپک و ائتلاف اوپک‌پلاس گفت: دریافت همدردی صمیمانه و پیام تسلیت شما موجب تسلی خاطر اینجانب و ملت داغدار ایران شد.

لینک کوتاه
وزیران نفت نفت و انرژی اوپک «شهید جمهور»

اخبار مرتبط

نظرات شما