وزیر نفت در پاسخ به پیام تسلیت و ابراز همدردی وزیران اوپک و اوپک‌پلاس گفت: دریافت همدردی صمیمانه و پیام تسلیت شما موجب تسلی خاطر اینجانب و ملت داغدار جمهوری اسلامی ایران شد.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از شانا، جواد اوجی بعدازظهر امروز (یکشنبه، 13 خرداد) در ابتدای یکصدوهشتادوهشتمین نشست عادی سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در پاسخ به پیام تسلیت وزیران اوپک و اوپک‌پلاس در پی شهادت سید ابراهیم رئیسی و همراهان ایشان گفت: دریافت همدردی صمیمانه و پیام تسلیت شما موجب تسلی خاطر اینجانب و ملت داغدار جمهوری اسلامی ایران شد.
 
براساس این گزارش متن پیام وزیر خطاب به وزیران اوپک و اوپک‌پلاس به شرح زیر است:
 
«بسم الله الرحمن الرحـیم
إنا لله وإنا إلیهِ رَاجِعُونَ
 
جناب آقای رئیس، عالیجنابان، وزیران محترم و جناب آقای دبیرکل،
 
بدین‌وسیله مراتب قدردانی و تشکر خود را از پیام‌های محبت آمیز شما عالیجنابان به مناسبت ضایعه غم‌بار فقدان جناب آیت الله سید ابراهیم رئیسی و همسفران ایشان ابراز می‌دارم.
 
 دریافت همدردی صمیمانه و پیام تسلیت شما موجب تسلی خاطر اینجانب و ملت داغدار جمهوری اسلامی ایران شد.
 
بی‌شک تلاش‌ها و پیگیری‌های شخص شهید آیت‌الله سید رئیسی در زمینه برنامه‌ها، سیاست‌ها و تصمیمات اوپک و توافق بیانیه همکاری در زمینه برقراری ثبات بازار نفت و توسعه همکاری‌های دوجانبه و چندجانبه میان کشورهای عضو اوپک‌پلاس نقش مهمی در حفظ انسجام و وحدت میان ما و پیشبرد این همکاری در سه سال فعالیت دولت سیزدهم ایفا کرده است که به‌طور حتم بسیاری از شما وزیران و مقام‌های عالی‌قدر در طول دوران مسئولیت خود این موضوع را در خلال دیدارهای رسمی و مذاکرات هیئت‌های نمایندگی متبوع خود با شهید آیت‌الله سید رئیسی تصدیق می‌کنید.
 
رئیس‌جمهوری شهیدمان و دولت مردمی ایشان با توجه خاص به توسعه دیپلماسی انرژی کشورمان با کشورهای عضو اوپک و اوپک‌پلاس همواره خواهان توسعه مناسبات و همکاری میان کشورهای تولیدکننده نفت و حمایت از سازمان اوپک و توافق اوپک‌پلاس و تصمیمات آن بوده و ان‌شاءالله این رویکرد در دوران مسئولیت محمد مخبر، سرپرست قوه مجریه ایران، همچنان با قدرت و جدیت از سوی دولت و وزارت نفت جمهوری اسلامی ایران ادامه خواهد یافت.
 
 خداوند متعال روح حضرت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و یاران باوفایش را قرین آرامش کند و به ملت بزرگ جمهوری اسلامی ایران و خانواده آن عزیزان برای تحمل این ضایعه صبر و شکیبایی عنایت فرماید.
 
از حمایت و ابراز همدردی همه شما عالیجنابان صمیمانه سپاسگزارم.
 
والسلام علیکم و رحمه‌الله و برکاته»

لینک کوتاه
پیام تسلیت وزیران اوپک اوپک‌پلاس شهادت سیدابراهیم رئیسی

اخبار مرتبط

نظرات شما