بانک سینا که هدف خود را در سال 1403 بهبود و تقویت روند جذب منابع قرار داده است در عملکرد اردیبهشت و دو ماهه امسال، قادر به ثبت تراز عملیاتی مثبت 370.8 و 603.5 میلیارد تومانی شد.

به گزارش نسیم اقتصاد، اصلی‌ترین رکن برای ادامه حیات هر بانک، ورود منابع مالی است. بانک با منابع زنده است و به میزان منابع شناخته می‌شود و با تقویت منابع، سایر برنامه‌های بانک امکان پیاده‌سازی و تحقق بهتری پیدا می‌کنند.
 
بانک سینا با سرمایه اسمی 4 هزار میلیارد تومانی هدفگذاری خود را بر لزوم برنامه‌ریزی و جدیت کارکنان در جهت جذب منابع ارزان‌قیمت و تلاش در راستای بهینه‌سازی ترکیب منابع قرار داده است. 
 
این بانک طی دو ماه سال جاری با کسب 1.9 هزار میلیارد تومان درآمد حاصل از تسهیلات اعطایی و پرداخت 1.3 هزار میلیارد تومان سود سپرده گذاری ، قادر به ثبت تراز عملیاتی مثبت 603.5 میلیارد تومانی شد که نسبت به دوره مشابه قبل 62 و 57 درصد افزایش داشت.
 
گزارش عملکرد "وسینا" در اردیبهشت ماه سال جاری نشان می‌دهد که این بانک موفق شد تا 1.05 هزار میلیارد تومان درآمد حاصل از تسهیلات اعطایی شناسایی و 682.5 میلیارد تومان سود سپرده گذاری پرداخت کند که با این حساب در دومین ماه سال 1403 تراز عملیاتی مثبت 370.8 میلیارد تومانی را ثبت کرد.
 
توانمندسازی و کارآفرینی زنان سرپرست خانوار یکی از مهم‌ترین اقداماتی بوده که در دولت سیزدهم اجرا شده است، چرا که به افزایش بهره‌وری زنان، کمک می‌کند. بانک سینا در این حوزه با اعطای تسهیلات عملکردی چشمگیر را به انجام رسانید به گونه‌ای که معاون رئیس‌جمهور فقید در امور زنان و خانواده از این بانک به دلیل عملکرد مطلوب در اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج و فرزندآوری قدردانی کرد.
 
امروزه در صنعت بانکداری، ارائه خدمات مطلوب به گروه‌های مشتریان در گرو تقویت زیرساخت‌های فناوری اطلاعات و برنامه‌های نوین کسب‌وکاری بانک‌هاست و در این حوزه‌ها نیز «وسینا» با تلاش‌و جدیتی بیش از قبل در مسیر توسعه و بهبود بانک گام‌هایی اساسی را بر می‌دارد.
 
در این زمینه بانک سینا راهبرد اصلی خود را بر توسعه بانکداری دیجیتال با استفاده از هوش مصنوعی برای تحلیل رفتار و نیازهای مشتریان و مدیریت جریان نقدینگی به‌ویژه در بانکداری خرد را در دستور کار قرار داده است. مدیریت بانک سینا می‌خواهد با هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی‌های منسجم از طریق معرفی محصولات متمایز و رقابتی، به افزایش سهم بازار بانک کمک نماید.
 
شرکت‌های بانک سینا بر اساس زنجیره ارزش بانک شکل گرفته و عملکرد مطلوبی داشته‌اند که اثرات آن در سود تلفیقی بانک، قابل مشاهده است.
 
این بانک با استفاده از تمام پتانسیل و ظرفیت‌های در اختیار خود، برای کنترل و تأمین نقدینگی مورد نیاز شعب بانک، همسو با برنامه‌ها و سیاست‌های راهبردی اقدام می‌کند تا در بازار بین بانکی تراز مثبتی را به ثبت برساند.
 
طبق اعلام مدیرعامل بانک سینا، در شرایط فعلی این بانک قصد تغییر در سیاست‌ها، ساختار و برنامه‌های خود ندارد، اما در آینده با هم‌فکری مدیران و متناسب با نیاز‌های کسب‌وکاری جامعه، در صورت نیاز تغییرات سیاستی، ساختاری و عملیاتی رخ خواهد داد.

لینک کوتاه
بانک سینا افزایش سهم

اخبار مرتبط