مدیر برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی حفاری ایران گفت: 84 درصد ناوگان حفاری شرکت هم اکنون در مناطق نفتخیز خشکی و دریایی کشور در چرخه عملیات قرار دارد.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران، بابک زنگنه روز یکشنبه (13 خرداد 1403) با اشاره به اینکه این شرکت هم اکنون 74 دستگاه حفاری  سبک، سنگین و فوق سنگین در تملک دارد، افزود: از این تعداد 62 دستگاه فعال و مابقی در مراحل تعمیر اساسی ( اورهال) و یا کاریابی می باشند.
 
وی اظهار کرد: براساس برنامه های شرکت ملی نفت ایران و با توجه به حجم قراردادهای شرکت ملی حفاری با کارفرمایان اصلی  و شرکت های بخش خصوصی که در اجرای طرح ها و پروژه های صنعت نفت فعالیت دارند، انتظار می رود شمار دیگری از دکل های شرکت در سال جاری بکارگیری شود.
 
زنگنه گفت: با تلاش مستمر و شبانه روزی کارکنان سختکوش این مجموعه بزرگ صنعتی،  در سال 1402 در مجموع  تعداد 124 حلقه چاه نفت و گاز تکمیل شد که در مقایسه با سال قبل از آن تعداد 25 حلقه و در قیاس با سال ما قبل 54 حلقه بیشتر بود و این روند صعودی در سال جاری نیز هدفگذاری و در دستور کار تعریف شده است.
 
مدیر برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی حفاری ایران توضیح داد: از شمار چاه های تکمیل شده در سال 1402 ، تعداد 14 حلقه توسعه ای، 3 حلقه اکتشافی و 107 حلقه تعمیری بوده است.
 
وی افزود: ازمجموع چاه ها، 95 حلقه در گستره میادین شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، 7 حلقه در موقعیت عملیاتی شرکت نفت مناطق مرکزی، 10 حلقه در پروژه های شرکت مهندسی و توسعه نفت، 2 حلقه در شرکت نفت فلات قاره ، 3 حلقه در طرح های مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران، 4 حلقه  در میادین شرکت نفت و گاز پارس و 3 حلقه جهت وزارت نیرو حفاری و تکمیل گردید.
 
زنگنه متراژ حفاری چاه ها در سال گذشته را 85 هزار و 268 هزار متر عنوان و اظهار کرد: در بخش خدمات جنبی حفاری که افزون بر 25 نوع خدمات جانبی تخصصی حفاری ارائه می گردد است نیز شرکت در سال 1402 شاهد روند افزایشی حجم عملیات بود که در این ارتباط در مدیریت خدمات فنی 4 هزار و 614 عملیات و در مدیریت خدمات ویژه حفاری یکهزار و 278 عملیات به ثبت رسید، همچنین در عملیات ویژه  18 هزار و 702 متر حفاری جهت دار و افقی بر روی 30 حلقه چاه و 906 متر عملیات مغزه گیری صورت گرفت که این خدمات در حفاری، تعمیر و تکمیل چاه ها در راستای تامین درخواست کارفرمایان حائز اهمیت می باشد.
 
مدیر برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی حفاری ایران، با بیان اینکه هم اینک 42 دکل ناوگان حفاری شرکت در وسعت عملیاتی پنج شرکت بهره برداری نفت وگاز تابع شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در حال حفر و تکمیل چاه های نفت و گاز می باشد، گفت: در دو ماه نخست امسال حفارمردان این شرکت نسبت به حفر و تکمیل 20 حلقه چاه نفت شامل4حلقه توسعه ای و 16 حلقه تعمیری مبادرت کردند و متراژ حفاری در این مدت به رقم 19 هزار و 569 متر رسید.

لینک کوتاه
شرکت ملی حفاری ایران

اخبار مرتبط

نظرات شما