سخنگوی صنعت برق گفت: مشترکان پرمصرف در صورت رعایت‌نکردن الگوی مصرف در تابستان قبض‌های میلیونی دریافت خواهند کرد.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران، مصطفی رجبی مشهدی، مدیرعامل شرکت توانیز با بیان اینکه مشترکان پر مصرف که 5.2 درصد کل مشترکان برق کشور هستند و بسیار پرمصرف بوده و حدوداً چندین برابر الگوی مصرف از برق استفاده می‌کنند گفت: این گروه باید هوشیار باشند که در صورت عدم تجدیدنظر در نوع مصرف خود، قطعاً در تابستان با قبض‌های میلیونی روبرو خواهند شد.
 
وی ادامه داد: بر اساس ماده 6 قانون مانع‌زدایی از توسعه صنعت برق، تخصیص یارانه به مصارف بالاتر از الگو ممنوع بوده و تعرفه برق مشترکان خانگی با مصرف بالاتر از الگوی مصوب برای میزان مصارف کمتر از الگو، مازاد بر الگو تا 1. 5 برابر، مازاد بر الگو تا 2. 5 برابر، و میزان مصارف بیش از 2. 5 برابر به ترتیب با ضرایب 0. 5، 1. 5، 2. 5 و 5 برابر هزینه تأمین برق محاسبه و دریافت می‌شود.
مدیرعامل توانیر با اشاره به راه‌اندازی پویش «باانرژی» باهدف افزایش مشارکت مردم در طرح‌های صرفه‌جویی در مصرف برق که با اهدای پاداش‌های متنوعی نیز همراه است، خاطرنشان کرد: این پویش با بهره‌گیری از همه ظرفیت‌های ممکن و جلب همکاری و مشارکت ورزشکاران، هنرمندان و اهل فرهنگ و رسانه کشور به دنبال بهینه‌سازی مصرف برق است که امیدواریم به این وسیله بخش مهمی از ناترازی را از طریق جلب همراهی مردم کاهش دهیم.
رجبی مشهدی گفت: مشترکانی که با این پویش همراهی کرده و علاوه بر مشارکت در کاهش مصرف برق به‌عنوان یک سرمایه ملی؛ هزینه‌های خود را کاهش داده و درعین‌حال از جوایز ارزنده پیش‌بینی‌شده در این پویش بهره‌مند می‌شوند.
 
وی در باره مشترکان پرمصرف افزود: امید است این گروه از مشترکان نیز با همراه شدن با سایر مشترکان، توجهی به پویش «باانرژی» داشته و سهمی هر چند اندک در کاستن از ناترازی برق کشور داشته باشند.
 
 شب گذشته مدیرعامل توانیر در این باره گفت: امسال برای همراهی مشترکان پاداش صرفه‌جویی در نظر گرفته شده که علاوه بر پاداش‌های سال گذشته، جوایز دیگری تعیین شده است و به قید قرعه مشترکان خوش مصرف اهدا خواهد شد.
 
«مصطفی رجبی مشهدی» ادامه داد: همچنین 300 دستگاه خودروی اتوماتیک ایرانی مانند دنا، 207 و تارا نیز پیش‌بینی شده که مشترکان می‌توانند با کسب و جمع‌آوری امتیاز از محل کاهش مصرف برق، در قرعه کشی این محصولات نیز شرکت کنند.

لینک کوتاه
قبض‌های میلیونی مشترکان بد مصرف برق