در جستجوی منابع سوخت خودرو، کره جنوبی پیشتاز ساخت نوعی موتور احتراقی است که با هیدروژن کار می‌کند.

به گزارش نسیم اقتصاد، امیرمسعود عابدین_ در کنار کیا و هیوندای که برای ایجاد یک موتور احتراق هیدروژنی با یکدیگر همکاری کرده‌اند، ولوو نیز هم‌اکنون در حال برنامه‌ریزی برای طراحی این نوع پیشرانه‌ها است. این فناوری در حال حاضر تقریباً برای موتورهای احتراق هیدروژنی وجود دارد و هم محدوده رانندگی و هم‌زمان پر کردن مجدد آن‌ها مشابه موتورهای احتراقی سنتی با سوخت بنزینی است.
 
حرکت به سمت احتراق هیدروژنی روشی متفاوت از جستجوی پیل‌های سوختی هیدروژنی است. در نسخه احتراقی، موتور خودرو هیدروژن را از طریق احتراق مانند موتورهای معمولی برای تولید نیرو می‌سوزاند، درحالی‌که در روش پیل سوختی از یک فرآیند شیمیایی برای تبدیل هیدروژن به الکتریسیته استفاده می‌شود. استراتژی احتراقی همچنین فضای فیزیکی کمتری را نسبت به یک سیستم پیل سوختی اشغال می‌کند و به سیستم‌های جدید زیادی نیاز ندارد.
 
 بااین‌حال، فرآیند احتراق هنوز به بهبود کمی نیاز دارد. ولوو قصد دارد از نوعی بیودیزل به‌عنوان سوخت آزمایشی برای احتراق استفاده کند و باعث انفجاری شود که پیستون‌ها را به حرکت درمی‌آورد. موتورها باید دماهای بالای احتراق هیدروژن را مدیریت کنند که ممکن است به طراحی پیچیده‌تر موتور، فناوری تزریق سوخت و مواد هیدروژنی بهتر نیاز داشته باشد.
 
کیا و هیوندای با هم در حال کار بر روی موتوری هستند که ممکن است در سال 2025 برای خودروهای سواری آماده شود، درحالی‌که ولوو قصد دارد در سال 2026 آزمایش‌هایی را در کامیون‌ها انجام دهد.
 
برخی از مخالفان این روش می‌گویند که منبع سوخت جدید معضل آلودگی در خودروها را حل نمی‌کند، چرا که فناوری هیدروژن هنوز هم آلایندگی دارد. بااین‌حال، ولوو بیان می‌کند که با استفاده از مواد تجدید پذیر مناسب، می‌تواند یک موتور احتراق هیدروژنی را در رده «خودروهای آلایندگی صفر» مطابق با استانداردهای اتحادیه اروپا بسازند.

لینک کوتاه
صنعت خودرو خودروساز

اخبار مرتبط