ممیزی خارجی تجدید گواهی‌نامه کالیبراسیون ISO 17025 برای تایید صلاحیت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک از سوی مرکز ملی تایید صلاحیت انجام شد.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از روابط عمومی شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، جابر عرب مدیر آزمایشگاه کالیبراسیون آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک گفت: این ممیزی با هدف تمدید گواهینامه کالیبراسیون ISO 17025 ،به عنوان یک آزمایشگاه ذی صلاح و تایید صلاحیت شده از سوی مرکز ملی تایید صلاحیت  طی دو روز برگزار شد.
 
 
عرب اضافه کرد: با ارزیابی انجام شده ،گواهینامه تایید صلاحیت برای ارائه خدمات کالیبراسیون مطابق با الزامات استاندارد ISO 17025 و استاندارد مرکز ملی تایید صلاحیت ایران پس از تایید مرکز ملی تایید صلاحیت ایران به عنوان تنها مرجع رسمی تایید صلاحیت کشور و عضو اتحادیه تایید صلاحیت آسیا- اقیانوسیه( APAC )  مجددا صادر و اخذ خواهد شد.
وی ادامه داد: اخذ این مجوز این امکان را به شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک برای صدور خدمات کالیبراسیون به کشورهای دیگر  نیز فراهم خواهد کرد.
عرب افزود: تیم ارزیابی مرکز ملی تایید صلاحیت ایران با حضور در شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک به ارزیابی فنی و سیستمی ( مدارک و تجهیزات) پرداختند.
مدیر آزمایشگاه کالیبراسیون در خصوص  ایزو 17025 گفت: این ایزو یک استاندارد جهانی و کارشناسی ویژه ی آزمایشگاه‌های تست و واسنجی است که به دستیابی شایستگی این آزمایشگاه‌ها می پردازد. استاندارد ایزو 17025 موارد الزامی عمومی برای دستیابی شایستگی انجام آزمون‌ها و تست‌ها و واسنجی و همچنین نمونه برداری را به وسیله آزمایشگاه‌ها توسط دستگاه‌های کالیبراسیون تعیین می‌کند.

لینک کوتاه
شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک گواهی‌نامه کالیبراسیون ایزو 17025