نخستین نشست از سلسله جلسات مدیریت دانش به ابتکار مدیریت پژوهش،فناوری و مهندسی ساخت و به میزبانی مدیریت خدمات فنی حفاری در کارگاه شماره سه شرکت ملی حفاری ایران برگزار شد.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران این نشست صبح چهارشنبه 9خردادماه باحضور مدیر پژوهش ،فناوری ومهندسی ساخت ، رئیس، اعضا و رابطین واحد مدیریت دانش، مدیر خدمات فنی حفاری و خبرگان ادارات زیرمجموعه این مدیریت برگزار شد.
 
در آغاز این جلسه مدیر پژوهش ،فناوری،مهندسی ساخت و دبیر شورای راهبری مدیریت دانش شرکت ملی حفاری ایران با تشکر از میزبانی و مساعدت مدیریت خدمات فنی حفاری، هدف از مشارکت و میزبانی مدیریت های شرکت ملی حفاری ایران در برگزاری این نشست ها را توجه بیشتر به مستند سازی و اشتراک گذاری تجارب کاری مشاغل تخصصی صنعت حفاری عنوان کرد وابراز امیدواری کرد تا اجرای مدیریت دانش با اهتمام بیشتری دنبال شود.
 
محمدعلی بیگ زاده ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های واحد مدیریت دانش، شتاب بخشی در اجرای اجرای برنامه ها و مصوبات این شورا را خواستار شد.
 
در ادامه عبدالله ویسی آرا مدیر خدمات فنی شرکت ملی حفاری ایران تحقق مدیریت دانش در شرکت را ضروری دانست و گفت: در دنیای امروز دانش به عنوان یک منبع ارزشمند و حیاتی برای سازمان ها محسوب می شود که می تواند ضمن افزایش کارآمدی در فرآیند تصمیم گیری و برنامه ریزی برای سازمان بسیار موثر واقع گردد.
 
ویسی آرا با اشاره به تنوع دانش و تخصص های مورد استفاده در صنعت حفاری بر ضرورت نگاه فرآیندی و برنامه ریزی مدوّن برای اجرای بهینه مدیریت دانش در سطح شرکت تاکید کرد و افزود: در گام نخست باید وضعیت و جایگاه فعلی شرکت در زمینه اجرای این فرآیند مشخص شده و در ادامه به ثبت و ضبط و ذخیره سازی اطلاعات و تجارب خبرگان این صنعت با هدف بومی سازی دانش فنی و تخصصی در سطح شرکت پرداخت.
 
مدیر خدمات فنی شرکت ملی حفاری ایران جاری شدن مدیریت دانش را نوعی ارزش افزوده برای سازمان عنوان کرد و ارزش گذاری و بها دادن به دانش فنی خبرگان صنعت حفاری از طریق معرفی، انتشار اخبار و اطلاع رسانی را از مهم ترین عوامل تحقق نتیجه مطلوب دانست.
سپس شش نفر از متخصصان مجرب ادارات زیرمجموعه مدیریت خدمات فنی حفاری به ارائه و اشتراک گذاری تجارب کاری خود پرداختند؛ محمد عیدان سرپرست عملیات لایه آزمایی تجربه رانش توپک جبران پذیر ، منصور حیدری سرپرست عملیات UBD تجربه انجام عملیات حفاری UBD ، مهدی زنگنه تکنسین لایه آزمایی تجربه ای مرتبط با تزریق سیمان با ابزار RTTS ، محمد کریمی مهندس ارشد کنترل عملیات لوله گذاری چاه تجربه کار با دستگاه جم سیستم (Jam System) ، حسین داودی نیا تکنسین ارشد سیماه چاه در زمینه اسیدکاری گسترده و اکبر صدیقی کارشناس ارشد لایه آزمایی تجربه کاری خود در عملیات تزریق سیمان در عملیات با وزن بالای 100 PCF را بیان کردند.
شایان ذکر است تجربیات کاری و دانش فنی همکاران محترم از طریق سامانه مدیریت دانش شرکت ملی حفاری ایران به آدرس mta.nidc.ir از طریق شبکه داخلی شرکت به اشتراک گذاشته شده و برای همکاران قابل دسترسی و مشاهده است.

لینک کوتاه
شرکت ملی حفاری ایران

اخبار مرتبط

نظرات شما