تکمیل طرح‌های افزایش ظرفیت پالایشی نفت و میعانات‌گازی و همچنین افزایش کیفی فرآورده‌های نفتی در پالایشگاه‌های نفت در دولت شهید سیدابراهیم رئیسی رقم خورد و شاهد ارقام و اعداد خوبی در این بخش بودیم.

به‌ گزارش نسیم اقتصاد، در حوزه پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی طی ریاست جمهوری سید ابراهیم رئیسی، اقدامات خوبی رقم خورد، درحال حاضر چهار طرح با سرمایه‌گذاری 784 میلیون دلار آماده بهره‌برداری است. این طرح‌ها کمک خواهد کرد تا افزون بر افزایش تولید و بهبود کیفیت فرآورده‌های نفتی، زنجیره انتقال نیز از مبادی تولید تا مقاصد مصرف کامل شود.
 
روند مصرف فرآورده‌های نفتی به‌ویژه بنزین و نفت‌گاز در سال‌های اخیر افزایشی بوده و این موضوع باعث شده است زنگ خطر ناترازی سوخت به صدا درآید، بنابراین اجرای این طرح‌ها با هدف تولید و توزیع به موقع فرآورده‌های نفتی در کشور می‌تواند تا حد زیادی این ناترازی را جبران کند. همچنین، اجرای قوانین مربوط به هوای پاک نیز وزارت نفت را ملزم کرده کیفیت سوخت تولیدی را افزایش دهد. در این زمینه نیز طرح‌هایی در پالایشگاه‌های کشور اجرا شده و اکنون آماده بهره‌برداری در دولت سیزدهم است.
 
افزایش تولید بیش از 20 میلیون لیتر نفت‌گاز یورو 5 و 18 میلیون لیتر بنزین در روز
 
تکمیل طرح‌های افزایش ظرفیت پالایشی نفت و میعانات‌گازی و همچنین افزایش کیفی فرآورده‌های نفتی در پالایشگاه‌های نفت در دولت مردمی رقم خورد، افزایش تولید بیش از 20 میلیون لیتر در روز نفت‌گاز یورو 5، افزایش تولید 18 میلیون لیتر در روز بنزین از ابتدای دولت از جمله مهم‌ترین اقدامات دولت بوده است.
 
همچنین تکمیل و بهره‌برداری از فاز دوم توسعه پالایشگاه آبادان به ظرفیت 210 هزار بشکه در روز و میزان سرمایه‌گذاری 2.1 میلیارد دلار، تکمیل و بهره‌برداری از واحد تصفیه نفت‌گاز، یوتیلیتی، آفسایت و مخازن پالایشگاه اصفهان (فاز اول) با کیفیت یورو 5 به میزان 16 میلیون لیتر در روز و سرمایه 800 میلیون دلار، تکمیل و بهره‌برداری از واحد تصفیه هیدروینی نفت‌گاز پالایشگاه تبریز و 3 طرح کیفی‌سازی به ارزش 100 میلیون دلار مورد توجه قرار گرفت.
 
انجام تعمیرات اساسی و تکمیل ظرفیت عملیاتی پالایشگاه 140 هزار بشکه‌ای ال‌پالیتو ونزوئلا و صدور خدمات فنی و مهندسی در پالایشگاه‌های فراسرزمینی با فروش 3 میلیون قلم کالای ایرانی و تکمیل طرح احداث پالایشگاه میعانات گازی آدیش جنوبی به ظرفیت 60 هزار بشکه در روز و با میزان سرمایه‌گذاری بالغ بر 500 میلیون دلار از جمله طرح‌هایی بود که در این دولت در حوزه پالایش و پخش فراورده‌های نفتی صورت گرفت.
 
افزایش کیفی فرآورده‌های نفتی در پالایشگاه‌های نفت در دولت مردمی
 
تکمیل طرح‌های افزایش ظرفیت پالایشی نفت و میعانات‌گازی و همچنین افزایش کیفی فرآورده‌های نفتی در پالایشگاه‌های نفت در شرایط ناترازی سوخت اقدام قابل توجهی بود که در این دولت رقم خورد ضمن اینکه در دولت مردمی در حوزه دیپلماسی انرژی نیز گام‌های بزرگی برداشته شد و ایران توانست در کشور ونزوئلا نیز افتخار آفرینی کند.

لینک کوتاه
افزایش فرآورده‌های نفتی پالایشگاه‌های نفت دولت مردمی

اخبار مرتبط

نظرات شما