قیمت دلار روز چهارشنبه در روند رنج بازگشایی شد، اما در ادامه معاملات کاهش 500 تومانی پیدا کرد.

به گزارش نسیم اقتصاد، قیمت دلار روز چهارشنبه با کاهش 500 تومانی در پله دوم کانال هشتم از کریدور پنجم معامله شد. معامله‌گران افت محدود قیمت را متاثر از سیگنال‌های سیاسی می‌دانند که روانه بازار شد.
 
تجارت‌نیوز در گزارشی نوشت: سیگنال‌های سیاسی در مورد توافقات ایران و آمریکا در عمان، احتمال صدور قطعنامه علیه ایران در نشست هفته آینده شوری حکام و انتخابات پیش رو، معامله‌گران بازار ارز را دست‌ به عصا کرد و بزرگان این بازار ترجیح دادند تا حصول نتیجه رخدادهای ذکرشده منتظر بمانند؛ اما تحلیلگران اقتصادی معتقدند برخی از سیگنال‌های سیاسی به‌عمد از سوی سیاست‌گذار رسانه‌ای می‌شود تا اهرمی برای مهار قیمت دلار باشد.
 
دلار با سیگنال‌سازی کاهشی شد؟
 
به اعتقاد کارشناسان اقتصادی، در هفته دوم خرداد برخی از سیگنال‌ها می‌تواند افزایشی‌های بازار را در موقعیت خرید قرار دهد. آنها معتقدند در 6ماهه دوم سال، روند قیمت دلار وضوح بیشتری پیدا می‌کند و طی چندماهه اردیبهشت، خرداد و تیر قیمت در کف سالانه خود قرار دارد.
 
کارشناسان اقتصادی با توجه به سیاست‌های کنترلی بانک مرکزی برای هفته پیش رو، روزهای آرامی را برای بازارهای مالی پیش‌بینی می‌کنند. به اعتقاد آنها در صورتی که اخبار منفی یا مثبتی مخابره نشود، قیمت دلار در هفته دوم خرداد در محدوده‌های فعلی نوسان خواهد داشت.
 
درهم از کاهش دلار حمایت کرد
 

گفتنی است قیمت درهم روز چهارشنبه 9 خرداد با کاهش 280 تومانی با قیمت ‍16 هزار و 20 تومان معامله شد. تتر کاهش بسیار ناچیزی داشت و با رقم 58 هزار و 850 تومانی معامله شد.
 
قیمت پوند انگلیس در پنجمین روز هفته 200 تومان کاهش یافت و با رقم 74 هزار و 280 تومانی معامله شد و یورو با افت هزار و 100 تومانی یک کانال عقب‌نشینی کرد و روی رقم 63 هزار و 150 تومانی ایستاد.
 
شایان ذکر است اسکناس دلار و حواله دلار روز چهارشنبه رشد 60 تومانی داشتند و در کانال قیمتی جدید پیشروی کردند. اسکناس دلار با رقم 45 هزار و 84 تومان و حواله دلار با رقم 42 هزار و 95 تومان عرضه شد.

لینک کوتاه
نرخ ارز قیمت دلار اسکناس دلار

اخبار مرتبط

نظرات شما