اولین مانور دوره ای سطح یک شرایط اضطراری شرکت پتروشیمی پارس در سال 1403 به منظور نیل به اهداف از پیش تعیین شده برگزار شد.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از روابط عمومی شرکت پتروشیمی پارس، این مانور به منظور بهبود عملکرد و کارایی در ساختار مدیریت رویداد های اضطراری و حوادث پیش آمده و در راستای برآورده سازی الزامات سیستم مدیریت  شرایط اضطراری و دستورالعمل ها و شیوه نامه های وزارت نفت ، همچنین بر اساس  خروجی های مطالعات ارزیابی کمی QRA و تست و آماده بکار بودن پمپ های آب آتشنشانی ، طبق برنامه ریزی تقویم مانورهای 1403   با همکاری و هماهنگی بین عناصر مختلف از جمله HSE ، بهره برداری،تعمیرات،روابط عمومی، حراست و خدمات اداری به اجرا درآمد.
 
از روش های برخورد با Vapor Cloud Explosion : قطع و ایزوله نمودن محل نشتی بوسیله ولو های مربوطه ،کاهش فشار به وسیله  فلرینگ خطوط مرتبط با نشتی ( طبق روش اجرایی در واحد بهره برداری )و پاشش آب به صورت فوگ (مه پاش) با زاویه 30 درجه جهت جابجایی و رقیق سازی بخارات گاز بوده تدبیر فرماندهی، مدیریت منابع، انجام عملیات ترکیبی، تعیین اولویت ها و استفاده از ارزیابان از نقاط قوت این مانور در مواجهه با شرایط اضطراری بود.
 
در پایان این مانور نشست ارزیابی تیم های شرکت کننده به منظور بررسی نقاط قوت، فرصت های بهبود و ارایه پیشنهادات برگزار گردید.

لینک کوتاه
شرکت پتروشیمی پارس