سرپرست مهندسی تعمیرات و نگهداشت مجتمع گاز پارس جنوبی از آغاز عملیات تعمیرات اساسی سال 1403 در این مجموعه خبر داد.

به گزارش نسیم اقتصاد به‌ نقل از شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی، فریدون حیدری با بیان اینکه تعمیرات اساسی امسال طبق برنامه‌ریزی، چهارم اردیبهشت از پالایشگاه دوازدهم پارس جنوبی کلید خورده است، گفت: حفظ پایداری و تولید حداکثری مشابه ماه‌های سرد سال با رعایت دقیق دستورعمل‌های ایمنی از اولویت‌های مجتمع است.

 
وی تصریح کرد: برنامه‌ریزی دقیق و منظم عملیات تعمیرات اساسی امسال با توجه به اهداف کلان وزارت نفت و شرکت ملی گاز ایران مبنی بر حفظ پایداری و تولید حداکثری به‌منظور حفظ نیاز داخلی، صادرات گاز و محصولات جانبی آغاز شده است.
 
سرپرست مهندسی تعمیرات و نگهداشت مجتمع گاز پارس جنوبی افزود: تعمیرات اساسی سال 1403 از پالایشگاه دوازدهم مجتمع آغاز و پایان روز 27 اردیبهشت‌ با موفقیت تکمیل شد.
 
حیدری در ادامه با اشاره به انجام موارد مهم در بازه زمانی تعمیرات اساسی پالایشگاه دوازدهم بیان کرد: بازدید دقیق از تیپ مشعل‌ها، انجام موفقیت‌آمیز تعمیرات پیشگیرانه تجهیزات برقی، تعویض مولکولارسیو ردیف‌های اول و دوم گازی، عملیات جوشکاری و تعویض لوله‌های مرتبط با کوره‌های چهار ردیف گازی در پالایشگاه دوازدهم پارس جنوبی از موارد مهم انجام‌شده در این دوره تعمیرات اساسی بوده است.
 
به گفته وی، از ابتدای آغاز عملیات تعمیرات اساسی تا پایان، بیش از 3 هزار دستور کار در بازه زمانی 24 روز، بدون هیچ‌ حادثه ناتوان‌کننده، با موفقیت انجام شد.
 
سرپرست مهندسی تعمیرات و نگهداشت مجتمع گاز پارس جنوبی با اشاره به دومین ایستگاه ادامه تعمیرات اساسی در پالایشگاه‌های مجتمع گاز پارس جنوبی ادامه داد: پالایشگاه یازدهم پارس جنوبی دومین مقصد انجام تعمیرات اساسی امسال است که این عملیات از امروز (چهارشنبه، نهم خرداد) آغاز شده است و تا پایان روز جمعه (25 خرداد) ادامه دارد.
 
حیدری به نقش مهم و مؤثر نیروی انسانی کارآمد، فعال و نوآور در بازه زمانی تعمیرات اساسی اشاره و تأکید کرد: در این مدت بیش از 600 نیروی انسانی ماهر و توانمند در پالایشگاه یازدهم فعالیت می‌کنند تا برنامه‌های عملیاتی تکمیل شوند.
 
وی گفت: عملیات تعویض مولکولارسیوهای ردیف گازی دوم و چهارم، بازرسی از ظروف‌ مختلف فرایندی و تعویض جرقه‌زن‌های مشعل پالایشگاه از موارد مهم در تعمیرات اساسی پالایشگاه یازدهم است.
 
سرپرست مهندسی تعمیرات و نگهداشت مجتمع گاز پارس جنوبی یادآور شد: تعمیرات اساسی امسال در پالایشگاه‌های پارس جنوبی با مشارکت 100‌درصدی نیروهای انسانی توانمند، استفاده 100درصدی از کالاهای ایرانی، به‌کارگیری قوای ماشین‌آلات پالایشگاهی و ستادی با تمرکز بر رعایت همه دستورعمل‌های ایمنی تا پایان مهرماه امسال ادامه دارد و امید است زمینه‌ساز تحقق هرچه بهتر اهداف کلان مجتمع و شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم» شود.​

لینک کوتاه
تعمیرات اساسی پالایشگاه‌های پایتخت گازی ایران

اخبار مرتبط

نظرات شما