معاون علمی رییس جمهور گفت: خط تولید کاملاً بومی انسولین را که می‌تواند تحول بسیار خوبی در رفع یکی از مهم‌ترین نیازهای حوزه سلامت ایجاد کند، در مرحله نهایی شدن است.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، روح الله دهقانی معاون علمی رئیس‌جمهور با همراهی معاون پارلمانی و معاون توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی در شرکت دانش‌بنیان روناک دارو حضور یافت و از آزمایشگاه و بخش تحقیق و توسعه این شرکت دارویی بازدید کرد.
 
دهقانی در این بازدید با اشاره به استمرار و تداوم حرکت معاونت علمی در حمایت از تحقیق و توسعه فناوری در شرکت‌های بزرگ و پیوند میان صنعت و دانش‌بنیان‌ها عنوان کرد: حرکت و ماندگاری که معاونت علمی، در حمایت از تحقیق و توسعه شرکت‌های بزرگ و هم‌افزایی این شرکت‌ها با دانش‌بنیان‌ها آغاز شد، قطعاً تأثیرگذار خواهد بود؛ ایجاد ساختارها و سکوهای توسعه فناوری در شرکت‌های بزرگ و صنعتی کشور یکی از اهداف معاونت علمی است و با استفاده از تمامی ظرفیت‌ها و امکانات قانونی، تنظیم‌گری و تسهیل‌گری، مالی و سرمایه‌گذاری از این روند حمایت می‌کنیم.
 
معاون علمی رئیس جمهور، حرکت تحولی شرکت روناک‌دارو در تولید مجموعه خوب روناک که یکی از مجموعه‌های خوش نام در حوزه با او هست چند سالی هست یک سرمایه گذاری خیلی خوبی را با حمایت معاونت علمی، آغاز کرده و در حوزه داروها و محصولات زیست فناورانه که امروزه بازدیدی از آزمایشگاه‌ها و محصولات در حال توسعه‌اش داشتیم به دستاوردهای خوبی رسیده است.
 
وی افزود: روناک دارو به لطف نیروی انسانی متخصص و توانمندش، خط تولید کاملاً بومی انسولین را که می‌تواند تحول بسیار خوبی در رفع یکی از مهم‌ترین نیازهای حوزه سلامت ایجاد کند، در مرحله نهایی شدن است. علاوه بر این، به زودی هر سال یکی، دو محصول خیلی خوب حوزه سلامت را به بازار عرضه کند و سهم خوبی از بازار داخلی و منطقه را به خود اختصاص دهد.
 
تولید انسولین مبتنی بر ماده مؤثره و بسته بندی کاملاً بومی
 
با توجه به این‌که محصول انسولین، محصولی حیاتی و راهبردی برای بیماران دیابتی است، سهم قابل توجهی از نیاز کشور به این فرآورده در دو بخش «ماده مؤثره» و «بسته‌بندی» وابستگی وارداتی دارد؛ به طوری که سالیانه، بالغ بر 180 میلیون دلار به واسطه واردات انسولین هزینه می‌شود. با راه اندازی خط تولید روناژن، میزان واردات انسولین در کشور به کم‌تر از 20 میلیون دلار کاهش خواهد یافت. همچنین 500 شغل جدید به صورت مستقیم با راه اندازی این خط تولید، ایجاد خواهد شد.
 
شرکت دارویی روناک، شرکتی یکپارچه با بیش از 20 محصول دارویی و افزون بر تحقیق و توسعه بر روی محصولات مختلف دارویی، هزار و 500 فرصت شغلی مستقیم در بخش‌های مختلف را برای متخصصان ایجاد کرده است.

لینک کوتاه
تولید انسولین ایرانی کاهش واردات انسولین

اخبار مرتبط