دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: در دوران شهید رئیسی، ایران توانست با وجود تحریم‌ها، فروش نفت و فرآورده‌های نفتی خود را افزایش دهد.

به گزارش نسیم اقتصاد، سیدحسن نصرالله در آیین بزرگداشت شهید سیدابراهیم رئیسی و همراهانش که در بیروت برگزار شد با اشاره به بعضی از خدمات دوران ریاست‌جمهوری شهید جمهور گفت: در این دوران شاهد افزایش تولید نفت و فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی در ایران بودیم.
 
وی افزود: تولید نفت ایران در دوران شهید رئیسی به بیش از 3 میلیون بشکه در روز رسید. فروش نفت ایران نیز افزایش یافت. در شرایطی که تحریم‌ها باعث شده بود فقط چند هزار بشکه نفت صادر شود، اما شهید رئیسی با اقدام‌های خود صادرات نفت را نیز به بیش از 3 میلیون بشکه در روز رساند.
 
دبیرکل حزب‌الله لبنان به تولید برق و گاز در دوران شهید رئیسی اشاره و تصریح کرد: در زمان شهید رئیسی به خانواده‌های محروم برق و گاز رایگان تعلق گرفت، همچنین وی توانست حقوق کارمندان را افزایش دهد و رشد اقتصادی تقریباً 6درصدی را در این هزار روز ایجاد کند.
 
نصرالله ادامه داد: افزایش تخت‌های بیمارستانی در مراکز درمانی به‌ویژه در مناطق محروم، مقابله با بیماری کرونا که خود دستاورد بزرگی بود و بازگشت منابع مالی مسدودشده فقط بخشی از خدمات شهید رئیسی است که البته نمی‌توانیم وارد همه جزئیات آن شویم.
 
وی افزود: شهید رئیسی در این سه سال بسیار تلاش کرد و زحمت کشید. به همه روستاها، شهرها و استان‌ها سرکشی کرد و در میان مردم رفت و با آن‌ها سخن گفت و مشکلاتشان را پیگیری و حرف دلشان را گوش کرد.
 
دبیرکل حزب‌الله لبنان بیان کرد: به پاس خدمات شهید رئیسی او سید محرومان نام گرفت، همچنین خود و یارانش سید شهیدان خدمت نام گرفتند.

لینک کوتاه
شهید رئیسی تحریم فروش نفت ایران

اخبار مرتبط