تفاهم‌نامه توسعه میدان گازی خارتنگ بین شرکت پدکس و شرکت نفت مناطق مرکزی صبح امروز امضا شد که نتیجه آن افزایش 15 میلیون مترمکعب گاز به تولید گاز کشور خواهد بود.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از روابط عمومی شرکت پدکس، مراسم امضای تفاهم‌نامه توسعه میدان گازی خارتنگ بین شرکت پدکس و شرکت نفت مناطق مرکزی صبح امروز در نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی تهران برگزار شد.

 صبح امروز(22 اردیبهشت 1402) و در آخرین روز از بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی تهران تفاهم نامه توسعه میدان گازی خارتنگ، شامل؛ انجام عملیات حفاری و سرویس های جانبی بین شرکت پدکس و شرکت نفت مناطق مرکزی با حضور دکتر حسین دهقان رئیس بنیاد مستضعفان و دکتر محسن خجسته مهر مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران امضاء شد.

گفتنی است موضوع این تفاهم نامه که به امضای مهندس علی نوذری و مهدی حیدری مدیران عامل دو شرکت رسید عملیات حفاری 7 حلقه چاه در میدان گازی خارتنگ است که به صورت کامل  با ظرفیت های بومی و بکارگیری توانمندی های داخلی و استفاده از دانش و تجربه متخصصین کشور و شرکت پدکس  اجرا خواهد شد که حاصل آن افزایش بیش از 15 میلیون مترمکعب گاز به مجموع تولید گاز کشور می باشد. با تولید زودهنگام از این میدان بخشی از مشکل ناترازی گاز کشور جبران خواهد شد.

این میدان گازی که یکی از استراتژیک ترین میدان های گازی در بخش خشکی است در منطقه کوهستانی و صعب العبور در 120 کیلومتری شرق بوشهر، 60 کیلومتری شرق خورموج واقع شده و حجم درجای ذخیره گاز این میدان 16.4 TCF و میزان میعانات گازی آن 261 میلیون بشکه برآورد شده است.

لینک کوتاه
میدان گازی شركت پدكس شركت نفت مناطق مركزی تولید گاز

اخبار مرتبط

نظرات شما