آیین رونمایی از دانش‌های فنی و کاتالیست‌های KHT و NHT به‌عنوان پروژه مشترک پژوهشگاه صنعت نفت و شرکت نفت و گاز سرو در حاشیه دومین روز از بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی برگزار شد.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از شانا، عظیم کلانتری‌ اصل، رئیس پژوهشگاه صنعت نفت امروز (پنجشنبه، 20 اردیبهشت) در این آیین با اشاره به استقبال از همکاری‌های مشترک با شرکت‌های دانش‌بنیان و خصوصی گفت: پژوهشگاه صنعت نفت با توجه به نیروی انسانی متخصص و باتجربه و امکانات و زیرساخت‌های مناسب، آمادگی دارد در کنار شرکت‌های دانش‌بنیان و خصوصی معتبری مانند شرکت نفت و گاز سرو کارهای بزرگی را انجام دهد.

وی با تأکید بر اینکه نگاه پژوهشگاه صنعت نفت در این قبیل همکاری‌ها به‌طور کامل حاکمیتی و حمایتی است، افزود: پژوهشگاه با توجه به تجربه و توانمندی خود از هرآنچه تا رسیدن به دانش‌ فنی و تولید صنعتی نیاز است دریغ نمی‌کند و مجموعه‌های خصوصی و دانش‌بنیان در کنار همکاری‌های مشترک به دنبال فعالیت‌های بعدی ازجمله توسعه و بازاریابی باشند.

پروژه سه‌ساله در یک سال به سرانجام رسید

امیرهومن کریمی‌وثیق، مدیرعامل شرکت نفت و گاز سرو نیز در این آیین با بیان اینکه همواره به دنبال همکاری با پژوهشگاه صنعت نفت و اجرای یک پروژه مشترک بودند، گفت: خوشبختانه در نمایشگاه نفت سال 1402 تفاهم‌نامه کسب دانش‌ فنی این کاتالیست با پژوهشگاه صنعت نفت را امضا و امسال با تلاش هر دو مجموعه از دانش فنی و محصول رونمایی کردیم.

وی با تأکید بر اینکه همکاری با پژوهشگاه در این پروژه به نوعی سبب افزایش سرعت کار شد و در عرض یک‌ سال به سرانجام رسید، افزود: شاید اگر ما به‌تنهایی این پروژه را پیش می‌بردیم حداقل بین 2 تا 3 سال زمان نیاز داشتیم.

به‌گفته مدیرعامل شرکت نفت و گاز سرو، نکته مثبت دیگر همکاری با پژوهشگاه در این پروژه اعتبار علمی این مرکز و اعتقاد مجموعه صنعت نفت به آن است که این موضوع سبب صحه‌گذاری و تأیید این محصول و واردشدن سریع آن به چرخه تولید صنعتی می‌شود.

شایان توجه است کاتالیست KHT و NHT در همه مراکز پالایشگاهی و برخی مراکز پتروشیمی قابل استفاده است و با توجه به آزمایش‌های انجام‌شده قابل رقابت با نمونه‌های خارجی است.

لینک کوتاه
نمایشگاه نفت شرکت نفت و گاز سرو

اخبار مرتبط