بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی صبح امروز با حضور وزیر نفت، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، نمایندگان مجلس، سفرا و سایر مقامات دولتی و بخش خصوصی آغاز به کرد.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی نفت ایران، نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی به عنوان بزرگ‌ترین نمایشگاه کشور و خاورمیانه و غرب آسیا، یکی از بزرگترین‌ نمایشگاه های صنعت نفت دنیاست و شاید مشابه آن در کشورهای نفتی، پیدا نشود، به‌همین دلیل این نمایشگاه اتفاقی فراتر از یک رویداد نمایشگاهی است و گردهمایی و بازاری بزرگ و اتفاقی نمادین در صنعت نفت ایران است.
نمایشگاه یست و هشتم، امسال از 19 تا 22 اردیبهشت ماه با حضور 1500 شرکت داخلی و 250 شرکت خارجی از 12 کشور جهان در فضایی به وسعت بیش از 70 هزار متر مربع برگزار می شود.
در این دوره، کشورهای مطرحی همچون روسیه، چین، آلمان، فرانسه، ژاپن، کانادا، ایتالیا، ترکیه، بلاروس، هندوستان، اتریش، آرژانتین حضور خواهند داشت.
گفته می شود که با توجه به افزایش استقبال شرکت های خارجی برای حضور در نمایشگاه امسال، متراژ در نظر گرفته شده برای این شرکت ها در مقایسه با دوره پیشین، با رشد بیش از 2 برابری از 2000 مترمربع به حدود 5000 مترمربع افزایش یافته است.
در نمایشگاه امسال نیز همچون سال های گذشته، شرکت‌کنندگان از بخش‌های صنایع بالادستی، میان‌دستی و پایین‌دستی صنعت نفت به همراه تولید کنندگان تجهیزات صنعت نفت و تولیدکنندگان بار اول و دیگر گروه‌های کالایی صنعت نفت شرکت‌های دانش‌بنیان حضور دارند.
شرکت‌های فعال در حوزه تولیدی مواد و فرآورده‌های نفتی،گازی و پتروشیمی، شرکت‌های خدمات فنی و مهندسی صنعت نفت، مراکز علمی، پژوهشی و فناوری و دانشگاه‌ها، استارتاپ‌ها و شتاب‌دهنده‌ها، مشاوران، سرمایه‌گذاران مالی و بیمه، حوزه‌های تأسیساتی، مکانیک، برق، الکترونیک، ابزار دقیق، عایق، پوشش و رنگ، اچ‌اس‌ئی، جوش و برش و دیگر گروه‌های کالایی و خدماتی به‌ترتیب اولویت‌بندی و بر اساس شرایط و ضوابط مندرج در دستورعمل‌های ثبت نام، انتخاب و جانمایی شده اند.
بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی صنعت نفت با تکیه بر شعار "صنعت نفت، جهش تولید و بهینه سازی فناورانه"، بستری را برای تبادل نظر سهامداران، به اشتراک گذاشتن بهترین شیوه‌ها و رسیدگی به چالش‌های پیش روی صنعت نفت فراهم می کند.
در حاشیه این نمایشگاه نشست های تخصصی، رویدادهای هم اندیشی، میزگردها، کارگاه‌های آموزشی و همایش های متعددی با محوریت تحقق شعار سال "جهش تولید با مشارکت مردم" و همچنین شعار نمایشگاه با حضور مدیران ارشد صنعت نفت و مدیران شرکت های توانمند بخش خصوصی برگزار می شود. افزون بر این، در حوزه های جهش تولید، ازدیاد برداشت، بهینه سازی، افزایش سهم بخش خصوصی در بازارهای بین المللی انرژی، میادین دیجیتال و شرکت های دانش بنیان نیز شاهد برگزاری نشست های خبری و تخصصی خواهیم بود.
رونمایی از تجهیزات مهم ساخت بار اول، بررسی چالش ها و راهکارهاری پایانه های مدرن، صادرات ایمن و پایدار، معرفی طرح های توسعه ای و عملیاتی با رویکرد سرمایه گذاری، کالا، فناورهای نوین، برگزاری نخستین جشنوراه بهره وری و تعالی سازمانی در شرکت ملی نفت ایران نیز از دیگر مواردی است که در جریان برگزاری نمایشگاه بیست و هشتم شاهد آن هستیم. 
بر اساس برنامه ریزی های انجام شده همچنین در نمایشگاه امسال شاهد امضا تفاهم‌نامه‌، توافق نامه، و قراردادهایی متعددی بین بخش‌های مختلف وزارت نفت و شرکت‌های خصوصی هستیم. در دومین روز از برگزاری نمایشگاه نیز، سند حمکرانی مبتنی بر هوش مصنوعی شرکت ملی نفت ایران با حضور مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران رونمایی می شود.

لینک کوتاه
نمایشگاه بین المللی نفت، گاز پالایش و پتروشیمی نمایشگاه بین المللی نفت