دبیر کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه گفت: تراز فعلی دریاچه ارومیه به یک هزار و 270 متر و35 سانتی متر رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، شاهد افزایش هفت سانتی‌متری آن هستیم.

به گزارش نسیم اقتصاد، محمدصادق معتمدیان شنبه شب در حاشیه بازدید از سد کانی سیب پیرانشهر در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این تراز نسبت به آغاز سال آبی جاری (اول مهر 1402) 53 سانتی‌متر بیشتر است.

 
وی اضافه کرد: وسعت دریاچه ارومیه در حال حاضر یک هزار و 475 کیلومتر مربع برآورد می‌شود که نسبت به زمان مشابه در سال گذشته، 311 کیلومتر مربع افزایش دارد.
 
وی ادامه داد: دریاچه ارومیه در حال حاضر یک میلیارد و 830 میلیون مترمکعب آب دارد که بیش از 200 میلیون مترمکعب بیشتر از زمان مشابه سال گذشته است.
 
دبیر کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه اظهار کرد: با بارش‌های اخیر و رهاسازی‌های انجام شده از سدها، وضعیت دریاچه ارومیه رو به بهبود است.
 
معتمدیان به آغاز رهاسازی آب از سدهای استان از آذرماه سال گذشته نیز اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 220 مترمکعب در ثانیه ورودی آب به دریاچه ارومیه است.
 
وی افزود: روزانه حدود 20 میلیون مترمکعب آب به سمت دریاچه رهاسازی می‌شود که امیدواریم با افزایش بارش‌ها، دبی ورودی به دریاچه بیشتر نیز شود.

لینک کوتاه
تراز دریاچه ارومیه افزایش

اخبار مرتبط

افزایش 6 درصدی مصرف برق

افزایش 6 درصدی مصرف برق

مدیرعامل شرکت توانیر گفت: افزایش میزان تقاضای مصرف برق در کشور نسبت به مدت مشابه سال... 5 اردیبهشت 1403

نظرات شما