وزیر انرژی و منابع طبیعی ترکیه گفت: ایران و ترکیه به دنبال تجارت 30 میلیارد دلاری هستند و انرژی نقش مهمی در این زمینه دارد.

به گزارش نسیم اقتصاد، آلپ ارسلان بیرقدار، وزیر انرژی و منابع طبیعی ترکیه در پاسخ به پرسش خبرنگار ایرنا مبنی بر اینکه آیا ترکیه به دنبال سرمایه‌گذاری دربخش انرژی ایران است و آیا پروژه خاصی را مد نظر دارند گفت: حضور من در تهران نشانه این است که ترکیه به دنبال تمدید قرارداد گازی خود را کشور ایران است. گاز برای ترکیه یک منبع حیاتی است و در بخش‌های مختلف از جمله خانگی، تجاری و صنایع مورد استفاده قرار می‌گیرد اما باید توجه داشت که ما به دنبال متنوع‌سازی از مسیرهای واردات گاز هستیم که ایران اصلی‌ترین و مهمترین تامین کننده گاز ترکیه است.

وزیر انرژی ترکیه توضیح داد: یکی از حوزه هایی که مشخصا درباره آن گفت و گو کردیم بحث سرمایه‌گذاری و توسعه میادین گازی و همچنین نوسازی زیرساخت‌های تولید گاز در ایران است که شرکت های خصوصی ترکیه هم میل و اشتیاق بالایی در این پروژه‌ها دارند.

بیرقدار سرمایه‌گذاری شرکت‌های ترکیه‌ای در توسعه میدان‌های گازی ایران و نوسازی زیرساخت‌های انتقال گاز را از جمله مهمترین محورهای مذاکره با همتای ایرانی خود برشمرد و افزود: مذاکرات در این زمینه بی‌شک ادامه خواهد داشت.

 امروز صبح (16 فروردین) وزیر انرژی و منابع طبیعی ترکیه با حضور در وزارت نفت از تمایل کشورش برای ادامه قرارداد گازی ایران و ترکیه خبر داد. این قرارداد سی ساله سال 2026 به پایان می‌رسد و مقامات دو کشور به دنبال تمدید قرارداد آن هستند.

لینک کوتاه
ترکیه میادین گازی ایران سرمایه‌گذاری

اخبار مرتبط

نظرات شما