مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با بیان اینکه در ایام خانه تکانی، مصرف لحظه‌ای آب در پایتخت به 55 هزار لیتر در ثانیه رسید، گفت: این میزان مصرف، معادل مصرف آب در اوج مصرف روز‌های گرم تابستان بوده است.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از وزارت نیرو، محسن اردکانی با اشاره به میزان بارش‌های اخیر باران و برف در استان تهران، گفت: این در حالیست که با نگاه آماری بارش‌ها نسبت به سال گذشته کمتر بوده است و نسبت به بلند مدت 50 ساله نیز وضعیت مناسبی نداریم. بر این اساس ضرورت دارد تمهیداتی از جانب شرکت‌های آب و فاضلاب و وزرات نیرو و هم توسط مردم شریف انجام شود تا با این آمادگی به استقبال تابستان 1403 برویم.

 
وی به اقدامات انجام شده برای تأمین آب بدون استفاده از منابع سد اشاره کرد و یادآور شد: اقدامات در این زمینه در استان تهران پیگیری می‌شود و منطبق با برنامه حرکت می‌کنیم. در بخش دیگر نیازمند همکاری مشترکان هستیم.
 
وی بر ضرورت تجهیز تمامی مراکز حساس مانند بیمارستان هاو فرودگاه‌ها به مخازن اضطراری آب تأکید کرد و افزود: در صورت تعبیه مخازن تا 48 ساعت آب این مراکز تأمین می‌شود که در این زمینه بخش زیادی همکاری کرده‌اند وتعداد دیگری نیاز به همکاری دارند.
 
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با بیان اینکه تمامی ادارات دولتی تهران ملزم متناسب با مصوبه شورای مدیریت بحران استانداری به کاهش 25 درصدی مصرف آب نسبت به سال گذشته شدند، خاطر نشان کرد: بالای 70 درصد همکاری داشته‌اند و از 30 درصد دیگردرخواست داریم این موضوع را رعایت کنند.
 
اردکانی با بیان اینکه با توجه به اینکه در آستانه سال نو هستیم، اظهار کرد: خانه تکانی را با آب تکانی اشتباه نگیریم و با تغییر برخی از روش‌های نادرست مصرف آب و با استفاده از ابزار‌های کاهنده مصرف، می‌توان خانه تکانی را با حداقل مصرف آب انجام داد. این در حالیست که در ایام خانه تکانی، مصرف لحظه‌ای آب در پایتخت به رقم 55 هزار لیتر در ثانیه رسید که این میزان مصرف، معادل مصرف آب در اوج مصرف روز‌های گرم تابستان بوده است.
 
وی ضمن درخواست از همراهی تهرانی‌ها در این روز‌های پایانی سال، تصریح کرد:‌امیدواریم با مصرف بهینه، بتوانیم آب خوبی را در تابستان 1403 تأمین کنیم و در اختیار شهروندان عزیز قرار دهیم.
 
وی در ارتباط با پیک مصرفی آب در ماه مبارک رمضان، یادآور شد: در سحرگاهان و زمان افطار تغییراتی را در مصرف آب داشته‌ایم بطوریکه قبل از ماه مبارک رمضان، 22 متر مکعب بر ثانیه گذر آبی داشتیم اما با شروع رمضان 5 متر مکعب بر ثانیه گذر آبی بیشتر شده است و به 27 مترمکعب بر ثانیه رسید که با همراهی مردم عزیز در کلیت تأمین آب مصرفی جای نگرانی نیست.

لینک کوتاه
مصرف آب خانه‌تکانی اوج مصرف تابستان

اخبار مرتبط

نظرات شما