مدیرعامل شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق (توانیر) گفت: سال آینده ظرفیت‌های جدید نیروگاهی در بخش تجدیدپذیر و صنایع وارد مدار خواهند شد.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق مصطفی رجبی مشهدی در نشست هم‌اندیشی با مدیران روابط‌عمومی‌های صنعت برق کشور، درباره برنامه‌های صنعت برق برای گذر از اوج بار تابستان 1403 افزود: در حوزه تجدیدپذیرها باید 6 هزار مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر جدید وارد مدار کنیم.
 
وی ادامه داد: همچنین در پایان سال 1404 ظرفیتی در حدود 10 هزار مگاوات نیروگاه با مشارکت صنایع وارد مدار خواهد شد که 1700 مگاوات آن قرار است تا قبل از اوج بار تابستان پیش رو وارد مدار شود.
 
به گفته مدیرعامل توانیر، توسعه پست‌ها و خطوط انتقال نیز به همین منوال در حال انجام است.
 
رجبی مشهدی خاطرنشان کرد: در حوزه توزیع نیز هوشمندسازی به‌خوبی در حال انجام است. در حوزه مصرف صنایع، صنایع شهرکی صرفاً 24 ساعت در هفته مدیریت بار خواهند داشت و صنایع بزرگ نیز با هماهنگی وزارت صمت و انجمن‌ها و سندیکاها برنامه‌ریزی خواهد شد.
 
وی افزود: صنایع بزرگ بر اساس قانون مکلف به احداث نیروگاه هستند که مزایای بسیاری برای این صنایع دارد.
 
مدیرعامل توانیر با اشاره به این که سهم انرژی در سبد هزینه‌ای صنایع انرژی بر در جهان حدود 50 درصد است، اما در ایران زیر 5 درصد است، خاطرنشان کرد: صادرات فولاد یا اقلام صنعتی با برق یارانه‌ای ارزان به معنای صادرات برق جامد است، هر چند که صنعت برق از سود سایر صنایع استقبال می‌کند.
 
رجبی مشهدی با اشاره به تنوع تعداد و نوع مصرف در بخش خانگی باتوجه‌به فرهنگ‌های مختلف و نوع ساختمان‌ها و تجهیزات متفاوت، از به‌کارگیری هوش مصنوعی در مدیریت مصرف بخش خانگی خبر داد.
 
وی به تقسیم‌بندی مشترکان بر اساس میزان آگاهی از الگوها و مفاهیم مدیریت مصرف، تعداد جمعیت هر خانوار، میانگین مصرف در منطقه اشاره کرد و گفت: مهندسی روابط‌عمومی که به معنای در اختیار گذاشتن ابزارهای مختلف در اختیار روابط‌عمومی است، اکنون می‌تواند بزرگ‌ترین کمک را به مشترکان داشته باشد.
 
مدیرعامل توانیر افزود: امسال باتوجه‌به برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته و در اختیار داشتن ابزار اپراتور انرژی، می‌توان در زمینه تأثیرگذاری بر اذهان عموم مردم مؤثرتر عمل کرد.

لینک کوتاه
نیروگاه‌های تجدیدپذیر شبکه برق تابستان

اخبار مرتبط

تابستان 1402 خاموشی نداریم

تابستان 1402 خاموشی نداریم

سخنگوی صنعت برق می‌گوید طبق پیش بینی‌های وزارت نیرو، مشترکین برق در تابستان 1402 خاموشی... 27 فروردین 1402

نظرات شما