پژوهشگاه صنعت نفت به‌دلیل انجام تحقیقات منحصر به فرد میان اعضای جی‌ئی‌سی‌اف در حوزه جمع‌آوری گازهای مشعل و عملیاتی کردن این تحقیقات، جایزه 2024 مجمع کشورهای صادرکننده گاز را دریافت کرد.

به گزارش نسیم اقتصاد، رویداد جوایز مجمع کشورهای صادرکننده گاز (جی‌ئی‌سی‌اف) که هر دو سال یکبار برگزار می‌شود، مناسبت مشخصی است که در آن از افراد نخبه و مؤسسه‌های تحقیقاتی که در طول دوران حرفه‌ای خود رکوردی برجسته‌ در موفقیت در صنعت گاز نشان داده‌اند یا تأثیر مثبت، واضح، قابل‌توجه و پایداری روی صنعت گاز، به‌ویژه از طریق حمایت، تدوین سیاست‌ها، مشارکت بین‌المللی، تحقیق و آموزش داشته‌اند، تجلیل می‌شود. 

دسته‌بندی جوایز شامل سه دسته است و جوایز ممتاز برای نامزدی وجود دارد؛ نخست جایزه بنیاد و پیشرفت جی‌ئی‌سی‌اف یک لوح سپای نخبگانی است که به افرادی اعطا می‌شود که در تأسیس جی‌ئی‌سی‌اف یا دستیابی به اهداف راهبردی آن نقش داشته اند. این جایزه برجسته به نامزدهای کشورهای جی‌ئی‌سی‌اف در سطح وزیران و بالاتر محدود است. 

دوم جایزه دوست جی‌ئی‌سی‌اف از افراد و مؤسسه‌هایی که در همکاری با این مجمع در پیشبرد اهداف جی‌ئی‌سی‌اف یا به‌طور کلی صنعت گاز طبیعی رکوردی برجسته‌ را ثبت کرده‌اند، قدردانی می‌کند. 

سوم هم جایزه جی‌ئی‌سی‌اف برای تعهد بلندمدت به گاز طبیعی، از افراد و مؤسسه‌های تجلیل می‌کند که در طول یک دوره کاری، رکورد برجسته‌ای در موفقیت در بخش گاز طبیعی به نمایش گذاشته‌اند. 

به این ترتیب در سال 2024 میلادی، از طرف ایران، پژوهشگاه صنعت نفت به ریاست عظیم کلانتری اصل موفق به دریافت جایزه جی‌ئی‌سی‌اف برای تعهد بلندمدت به گاز طبیعی شد.

احمد اسدزاده، معاون امور بین‌الملل و بازرگانی وزیر نفت پیش‌تر در این باره اعلام کرده بود که با توجه به تلاش‌ها و پیگیری‌های انجام‌شده از سوی اداره کل امور اوپک و روابط با مجامع و سازمان‌های بین‌المللی در بازتاب تلاش‌ها و موفقیت‌های ایران در شرایط تحریمی، پژوهشگاه صنعت نفت برای دریافت جایزه جی‌ئی‌سی‌اف انتخاب شده است که در نشست یادشده جایزه خود را دریافت خواهد کرد.

وی با بیان اینکه مؤسسه تحقیقات گاز جی‌ئی‌سی‌اف یکی از دستاوردهای مهم همکاری میان اعضاست که یک کارگروه علمی فنی با حضور کشورهای عضو دارد، گفته بود: این کارگروه که کار خود را پیش از گشایش رسمی مرکز آغاز و تاکنون 30 طرح ارسالی از کشورهای عضو را بررسی کرده و از میان این طرح‌ها، پنج طرح برای اجرا انتخاب شده است، یکی از این طرح‌ها با عنوان طرح مدیریت و جمع‌آوری گازهای مشعل از 5 طرح معرفی‌شده از طرف ایران پیشنهاد شده و قرار است به‌عنوان نخستین اولویت ازسوی مؤسسه تحقیقات گاز اجرا شود.


لینک کوتاه
جی‌ئی‌سی‌اف گازهای همراه ایران

اخبار مرتبط

نظرات شما