در نشست تخصصی روش‌های نوین مدیریت خوردگی که در رویداد بین‌المللی پتروکم برگزار شد، شرکت‌کنندگان بر اهمیت حرکت به سمت تجهیزات و روش‌های نوین بازرسی فنی تجهیزات و سیستم‌ها و استفاده از روش‌های نوین همچون RBI تأکید کردند.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از ستاد خبری رویداد بین‌المللی ایران پتروکم 1402، نماینده شرکت بازرسی فنی ایرانیان به‌عنوان یکی از شرکت‌های فعال در حوزه بازرسی فنی، جزئیاتی از آخرین روش‌های نوین ارزیابی سیستم‌ها را مطرح کرد.
 
فرانک قصاب زاده با اشاره به روش RBI به‌عنوان یکی از جدیدترین روش‌های بازرسی تجهیزات، اظهار داشت: این روش منجر به افزایش ایمنی و کاهش حوادث، بهبود استفاده از منابع، کاهش هزینه‌ها و افزایش قابلیت اطمینان، دسترسی بیشتر به تجهیزات و پاسخگویی بیشتر به مقررات می‌شود.
 
وی با اشاره به سیستم مدیریت جامع داده‌های بازرسی (IDMS) که در پتروشیمی اروند طراحی و اجرا شده ، افزود: پتروشیمی‌ها و پالایشگاه‌ها به این سیستم نیاز دارند و در آینده یکی از الزامات خواهد بود. این نرم‌افزار رابطی بین RBI و نرم‌افزار داخلی شرکت می‌شود و تمام بررسی‌ها و بازرسی‌های مربوط را به بخش‌ها اعلام می‌کند.
 
مهرداد کهتری، مدیرعامل شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران هم ضمن ارائه و معرفی این مجموعه، گفت: اگر می‌خواهیم در مدت کارکرد تجهیزات اعتماد بیشتری داشته باشیم باید چیزی بیش از بازرسی‌های متداول فعلی اجرایی شود.
 
وی با بیان اینکه در یک دهه اخیر روند بازرسی‌های فنی تجهیزات پیشرفت زیادی داشته و تغییرات خوبی رقم خورده است، گفت: در چند سال اخیر به دلیل تحریم‌ها و محدودیت دسترسی به برخی تجهیزات، تا حد زیادی موضوع بازرسی فنی تجهیزات و سیستم‌ها مورد غفلت قرار گرفته است.
 
کهتری با تأکید بر اینکه هر اندازه بازرسی تجهیزات دقیق و پیشرفته باشد، میزان اعتماد به سیستم هم بالاتر می‌رود، افزود: خوردگی در مناطق مختلف گستردگی زیادی دارد و باتوجه‌به پرکاربرد بودن تجهیزاتی که خوردگی دارند، لازم است موضوع بازرسی‌های فنی و دوره‌ای جدی گرفته شود.
 
همچنین در این جلسه، رئیس بازرسی فنی هلدینگ خلیج‌فارس با اشاره به اهمیت بازرسی فنی دوره‌ای و تأثیر آن در میزان ریسک و خطر در صنایع، افزود: هر چقدر میزان این بازرسی‌ها بیشتر دقیق‌تر باشد و هر چقدر میزان اعتماد به تجهیز بالا برود، فاصله بازرسی بیشتر شده و روند تولید مستمر خواهد بود.
 
عادلی با اشاره به ابزارهای بازرسی که در حوزه‌های مختلف تجهیزات از جمله خوردگی که باید روزآمد شود، گفت: شرکت‌های پتروشیمی در تعامل با مجموعه‌های دانش‌بنیان باید در مسیر به‌روزرسانی سیستم‌های بازرسی فنی قرار گیرند.
 
در ادامه این نشست تخصصی شرکت‌های حاضر و شرکت‌کنندگان از دانشگاه‌ها به بحث و تبادل نظر در مورد تجهیزات و سیستم‌های نظارتی جدید پرداختند.
 
نخستین همایش و نمایشگاه بین‌المللی ایران‌پتروکم 1402 با شعار حمایت از تولید دانش‌بنیان در صنعت پتروشیمی، پالایش و پترو پالایش به همت شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس از 24 تا 26 بهمن‌ماه 1402 در مرکز بین‌المللی همایش‌ها و نمایشگاه‌های جزیره کیش برگزار شد.
 

لینک کوتاه
معرفی RBI بازرسی تجهیزات ایران پتروکم پتروشیمی اروند

اخبار مرتبط

نظرات شما