مدیرکل امور بانوان استانداری لرستان با اشاره به تعامل خوب بانک ها در پرداخت تسهیلات ازدواج، تصریح کرد: در میان بانک های خصوصی پارسیان، دی و گردشگری بیشترین پرداخت را در استان لرستان داشته اند.

به گزارش نسیم اقتصاد، فریبا ولیپور روز پنجشنبه بیان کرد: از ابتدای امسال تا پایان دی ماه گذشته بانک ملی با سه هزار و 355، بانک تجارت با 2 هزار و 454 و بانک صادرات با2 هزار و 387 فقره بیشترین پرداخت را در تسهیلات فرزندآوری داشته اند.
 
وی گفت: زوجین دارای فرزند جدید از زمان تولد به مدت 2 سال زمان دارند در سامانه تسهیلات فرزندآوری ویژه قانون حمایت از جوانی جمعیت ثبت نام و مادرانی که حضانت فرزند خود را بر عهده دارند می توانند برای دریافت تسهیلات فرزندآوری اقدام کنند.
 
ولیپور با ابراز امیدواری نسبت به روند افزایشی پرداخت تسهیلات مربوط به فرزندآوری تا پایان سال و شروع سال جدید اظهار داشت: همچنین میانگین پرداخت تسهیلات ازدواج در لرستان از ابتدای سال تا کنون 78 درصد بوده که از میانگین کشوری با 72 درصد بیشتر است.
 
وی با اشاره به تعامل خوب بانک ها در پرداخت تسهیلات ازدواج، تصریح کرد: بانک ملی استان از ابتدای امسال تا 23 بهمن ماه با 113 درصد، بیشترین پرداخت وام ازدواج را در استان داشته است.
 
مدیرکل امور بانوان استانداری لرستان بانک های کشاورزی و سپه را در جایگاه های دوم و سوم پرداخت تسهیلات ازدواج در استان عنوان کرد و گفت: در بانک های خصوصی نیز پارسیان، دی و گردشگری بیشترین پرداخت را داشته اند.
 
ولیپور تعداد افراد در صف انتظار تسهیلات ازدواج استان را پنج هزار و 875 مورد برشمرد و اظهار داشت: میزان تسهیلات ازدواج در سال جاری برای هر کدام از زوجین یک میلیارد و 800 میلیون ریال و برای آقایان کمتر از 25 سال و بانوان کمتر از 23 سال 2 میلیارد و 200 میلیون ریال است.
 
وی ادامه داد: طبق مصوبات جدید این تسهیلات برای هر کدام از زوجین در سال آینده سه میلیارد ریال، آقایان کمتر از25 و بانوان کمتر از 23 سال سه میلیارد و 500 میلیون ریال تعیین شده است.

لینک کوتاه
پارسیان پرداخت تسهیلات ازدواج بانک های خصوصی لرستان