رئیس جمهور در واکنش به گزارش معاون اجرایی رئیس جمهور درباره گلایه‌های مردمی از مدیران پروازی و غیر بومی، بر ضرورت تجدید نظر در انتصاب این مدیران، تأکید کرد.

به گزارش نسیم اقتصاد، رئیسی، امروز چهارشنبه در نشست هیئت دولت با تبریک اعیاد شعبان به‌ویژه سالروز ولادت حضرت ابوالفضل العباس علیه‌السلام و روز جانباز، خانواده شهدا و جانبازان را مایه برکت برای انقلاب اسلامی و دولت توصیف و تصریح کرد: بر اساس گزارش معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، توجه و رسیدگی به وضع جانبازان در دولت مردمی به شکل قابل توجهی افزایش یافته است که جا دارد از همه خانواده‌های جانبازان و نیز گروه درمانی و دیگر نیرو‌هایی که به امور آنان رسیدگی می‌کنند و در خدمت جانبازان عزیز هستند، صمیمانه قدردانی کنیم.

 
حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی در این نشست، همچنین ضمن محکوم کردن ادامه جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان مظلوم و مقتدر غزه که با تداوم حمایت‌های گسترده آمریکا و کشور‌های غربی انجام می‌شود، اظهار داشت: کشور‌ها و دولت‌های حامی جنایات صهیونیست‌ها، سازمان‌های بین‌المللی، به‌خصوص دیوان بین‌المللی دادگستری که اخیرا در صدور حکم درباره جنایات این رژیم، مماشات و به‌جای صدور دستور توقف حملات و بمباران‌ها به ارائه یک گزارش اکتفا کرد، نسبت به کوتاهی‌های خود در برابر خدا، وجدان بشری و تاریخ، مسئول هستند و باید پاسخگو باشند.
رئیس جمهور در ادامه با توجه به اهمیت موضوع جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی برای رونق تولید و رشد اقتصاد، بر تقویت اقدامات دستگاه‌ها و سازمان‌ها در این زمینه و تسهیل مقدمات ترغیب سرمایه‌گذاران، تأکید کرد.
رئیسی، همچنین در واکنش به گزارش معاون اجرایی درباره گلایه‌های مردمی نسبت به مدیران پروازی و غیر بومی، بر ضرورت تجدید نظر در انتصاب مدیران غیر بومی و پروازی، تأکید و به معاونت اجرایی رئیس جمهور ماموریت داد، در جهت این تجدید نظر، موارد را در دستگاه‌های مختلف بررسی کند و برای جایگزینی مدیران بومی با مدیران پروازی، تصمیم و اقدام فوری به عمل آورد، مگر در موارد خاص که امکان جایگزینی وجود نداشته باشد.
 
رئیس جمهور در ادامه، پس از گزارش وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره برگزاری موفق جشنواره‌های هنری دهه فجر امسال، به خصوص چهل و دومین جشنواره فیلم فجر، از همه دست‌اندرکاران این رویداد مهم فرهنگی قدردانی کرد.
 
بر اساس گزارش اسماعیلی، در جشنواره‌های هنری امسال که با استقبال گسترده مردم و هنردوستان برگزار شد، تعداد آثار ارسالی به جشنواره فیلم فجر از عدد 75 فیلم سال گذشته به 116 اثر رسید که 33 اثر به بخش اصلی راه یافتند و علاوه بر پخش در نوبت‌های پیش‌بینی شده، با استقبال صورت گرفته در 80 نوبت فوق‌العاده نیز به نمایش گذاشته شدند.
 
بر اساس این گزارش، تعداد مخاطبان امسال سینما در کشور تاکنون به رقم بی‌سابقه 27 میلیون تن رسیده است که پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال به 30 میلیون تن بالغ شود و آمار فروش فیلم‌های سینمایی نیز رشدی تقریبا سه برابری را تجربه می‌کند.
 
در ادامه نشست امروز، وزیر راه و شهرسازی نیز از آغاز عملیات اجرایی ساخت 60 هزار خوابگاه متأهلی و نیز ساخت مسکن در 1500 هکتار از اراضی مازاد دانشگاه‌ها در روز‌های آینده خبر داد و با توجه به گزارش روز گذشته وزیر امور اقتصادی و دارایی از رشد قابل توجه آمار ترانزیت کشور، گفت: این آمار، یک حد نصاب است که با تلاش‌های فشرده سیاسی و تسهیل امور تردد، تقویت پایانه‌های مرزی و تقویت و نوسازی ناوگان حمل و نقل، حاصل شده است.
 
 همچنین در نشست امروز هیئت دولت، علی‌آبادی، وزیر صنعت، معدن و تجارت از عرضه «ریرا» به عنوان نخستین خودروی کاملا ایرانی از اردیبهشت سال 1403 خبر داد و گفت: این خودرو که به صورت 100 درصد استاندارد‌های جهانی را لحاظ کرده، خودرویی کیفی در تراز بین‌المللی است.
 
نیکبخت، وزیر جهاد کشاورزی نیز در گزارشی از اجرای طرح ابتکاری با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و عاملیت یک شرکت دانش‌بنیان خبر داد که بر اساس آن، تزریق اکسیژن به مخازن پرورش آبزیان با روش‌های نانو فناوری انجام شده که تولید این حوضچه‌ها را 2.5 برابر افزایش داده است.

لینک کوتاه
مسئله مدیران پروازی نیازمند بازنگری است