اداره اطلاعات انرژی آمریکا روز سه‌شنبه در جدیدترین گزارش چشم انداز انرژی کوتاه مدت خود، اعلام کرد تولید نفت آمریکا در ژانویه کاهش یافت و پیش‌بینی نمی‌کند امسال اصلا رشد کند.

به گزارش نسیم اقتصاد، این آژانس همچنین پیش‌بینی خود از تقاضا برای نفت آمریکا را به 20.39 میلیون بشکه در روز بازبینی کرد که کمتر از برآورد قبلی 20.45 میلیون بشکه در روز است.
 
اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد موج سرمایی که در ژانویه، بخش‌هایی از آمریکا را فرا گرفت، تولید نفت را از حالت عادی خارج کرد و باعث شد تولید روزانه نفت به 12.6 میلیون بشکه در روز کاهش پیدا کند که از 13.3 میلیون بشکه در روز رکورد تولید اخیر، کمتر است و در حالی که این آژانس انتظار دارد تولید نفت آمریکا در فوریه، به نزدیک رکورد مذکور بهبود پیدا کند، پیش بینی می‌کند تولید تا پایان امسال، اندکی کاهش پیدا کند.
 
طبق گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا، تولید نفت آمریکا قبل ازفوریه سال 2025، به رکورد بالای دیگری صعود نخواهد کرد. در گزارش چشم انداز انرژی کوتاه مدت این آژانس آمده است: پیش‌بینی می‌کنیم تولید در فوریه، به 13.3 میلیون بشکه در روز بهبود پیدا کند اما پس از آن، تا اواسط سال 2024 اندکی کاهش خواهد یافت و تا فوریه سال 2025، از رکورد بالای ثبت شده در دسامبر سال 2023، فراتر نخواهد رفت.
 
اگر این پیش بینی درست باشد، عدم رشد تولید در آمریکا می‌تواند به اوپک کمک کند تا بازار را محدود نگه دارد و از قیمت نفت حمایت کند.
 
اداره اطلاعات انرژی آمریکا، کمبود عرضه جهانی نفت در سال میلادی جاری را 120 هزار بشکه در روز پیش بینی کرد.
 
این پیش‌بینی اداره اطلاعات انرژی آمریکا، بین پیش‌بینی‌های آژانس بین‌المللی انرژی و اوپک قرار می‌گیرد. پیش‌بینی آژانس بین‌المللی انرژی حاکی از تعادل عرضه و تقاضا در طول سال 2024 و احتمال حداقل مازاد عرضه در نیمه دوم سال است. از سوی دیگر، اوپک تقاضای مطلوب برای نفت در سال میلادی جاری و تداوم کسری عرضه تا سال آینده را پیش بینی می‌کند.
 
بر اساس گزارش اویل پرایش، اداره اطلاعات انرژی آمریکا در جدیدترین برآورد خود از تولید هفتگی نفت، نرخ روزانه تولید 13 میلیون بشکه در روز تا 26 ژانویه را تخمین زد که حدود 200 هزار بشکه در روز کمتر از رکورد تولید تاریخی 13.3 میلیون بشکه در روز است. اما برآورد کرد تولید هفته قبل در طول موج یخبندان، به 12.3 میلیون بشکه در روز کاهش یافته است.

لینک کوتاه
رشد تولید نفت نفت آمریکا

اخبار مرتبط

رشد 1069 واحدی شاخص کل

رشد 1069 واحدی شاخص کل

شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز با رشد 1069 واحدی به 2,304,448.16 واحد رسید. 5 اردیبهشت 1403

نظرات شما