آل اسحاق گفت: خبری که در فضای مجازی مبنی بر لغو فعالیت بانک ملی در عراق منتشر شده است صرفا توسط سودجویان و دلالان خبرسازی شده است تا جلوی روند کاهشی نرخ ارز که از ابتدای هفته آغاز شده را بگیرند.

به گزارش نسیم اقتصاد، یحیی آل اسحاق؛ رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق به ایسنا درباره انتشار یک خبر مبنی بر لغو مجوز بانک ملی در عراق گفت: در عراق سه بانک ملی، پارسیان و تعاون اسلامی را داشتیم که بانک‌های ملی و پارسیان از حدود دو سال پیش تعطیل بودند.
 
وی افزود: این دو بانک یعنی بانک‌های ملی و پارسیان از دو سال قبل هیچگونه نقل و انتقال و معاملات ارزی نداشتند که حالا بخواهد چنین خبری بر روابط فی‌مابین و بازار ارز تاثیرگذار باشد.
 
رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق تصریح کرد: در نتیجه این موضوع اتفاق جدیدی نبوده و قاعدتا تاثیری بر مراودات مالی تجار هم نخواهد داشت و جای نگرانی وجود ندارد.
 
آل اسحاق در پایان بیان کرد: به نظر می‌رسد خبری که در فضای مجازی مبنی بر لغو فعالیت بانک ملی در عراق منتشر شده است صرفا توسط سودجویان و دلالان خبرسازی شده است تا جلوی روند کاهشی نرخ ارز که از ابتدای هفته آغاز شده را بگیرند.
 
 
 
 
 

لینک کوتاه
ایران عراق دلالان دلار

اخبار مرتبط

نظرات شما