مدیرکل دفتر نگهداری علائم، تجهیزات و ابنیه فنی راهها با بیان اینکه از ابتدای سال تا کنون 261 نقطه پرتصادف اصلاح شده است، گفت: برای اصلاح 887 نقطه طبق برآوردی که ابتدای سال انجام شده، حدود 9300 میلیاردتومان اعتبار نیاز است.
به گزارش
نسیم اقتصاد، مجید صباغزاده با اشاره به اصلاح نقاط حادثهخیز بیان کرد: دور جدید شناسایی نقاط پرحادثه در انتهای سال گذشته انجام شده و 887 نقطه پرتصادف شناسایی و از طریق کمیسیون ایمنی راههای کشور به دستگاههای ذیربط مانند استانداریها، پلیس راه و سازمان راهداری ابلاغ شد. از پایان سال گذشته و با نهایی شدن لیست، اقدامات اولیه را انجام دادیم؛ ابتدا نقاط را بر اساس دستورالعمل تعریفشده آشکارسازی کرده و از همان زمان برداشتهای میدانی و بررسی روی طرحهای اصلاحی را آغاز کردیم.
وی ادامه داد: پس از پایان سفرهای نوروزی 1402، جلساتی داشتم برای تهیه راهکار و روشی که بتوانیم از راهکارهای مختلف برای اصلاح نقاط استفاده کنیم. ظرف یک ماه راهکارهای اولیه شناسایی و تهیه شد. تا کنون از 887 نقطهای که شناسایی شده، 261 نقطه بهصورت کام اصلاح شده و با پلیس راه صورتجلسه کردیم؛ بقیه هم در دست اجراست.
میدرکل دفتر نگهداری علائم، تجهیزات و ابنیه فنی راهها سازمان راهداری و حملونقل جادهای اظهار کرد: تعهد 1402 سازمان راهداری، اصلاح 400 نقطه است که امیدواریم بتوانیم تا پایان سال 261 نقطه را به 400 نقطه برسانیم با توجه به پروژههایی که در دست داریم و مابقی را با توجهبه دستور معاون اول رئیسجمهور، اگر کمک استانداریها بهموقع انجام دهد، سعی میکنیم تا پایان سال آینده 487 نقطه باقیمانده را هم با توجه به اعتباراتی که داریم و مساعدت استانداریها رفع کنیم.
صباغزاد با بیان اینکه برای 887 نقطه طبق برآوردی که ابتدای سال انجام شده، حدود 9300 میلیاردتومان اعتبار نیاز است، افزود: بخشی از این اعتبارات انجام شده است اما اگر بخشی از این پروژهها به سال آینده موکول شود، افزایش قیمت خواهد داشت. البته ما علاوه بر این نقاط، پروژههای ناتمامی که از سالهای گذشته برای نقاطی تحت عنوان پرتصادف یا مستعد حادثه هم این فرآیند را داشتیم و از ابتدای سال تا کنون ازاین نقاط ناتمام هم 279 نقطه را اصلاح کردیم.
وی درباره برآورد از میزان افزایش اعتبار لازم در صورت تاخیر در اجرای این طرحها بیان کرد: ما پیگیر اصلاح این نقاط و تامین منابع مالی آنها هستیم. بخشی به سازمان راهداری مرتبط است و بخشیهم به سازمان مدیریت و نهادهای دیگر که بتوانند منابع را تامین کنند. بخشی از این اعتبارات از منابع عمومی است که سازمان برنامه و بودجه باید در طرحهای اعتباری سالیانه تحت عنوان نقاط پرتصادف قرار دهد، بخشی هم از منابع داخلی سازمان راهداری تامین میشود که تکافوی همه نقاط را نمیدهد.
اگر استانداریها به تعهدی که توسط معاون اول رئیسجمهوری انجام شده پایبند باشند، سعی میکنیم تا پایان شهریور 1403 بتوانیم همه نقاط را اصلاح کنیم.
لینک کوتاه
نظرات شما