مدیرعامل شرکت پالایش نفت تهران با اشاره به افزایش 1.5 میلیون لیتری تولید بنزین روزانه این پالایشگاه با اجرای پروژه سی‌سی‌آر واحد بنزین‌سازی گفت: پروژه ارتقای کیفی نفت‌کوره پالایشگاه تهران به‌زودی آغاز می‌شود.

به گزارش نسیم اقتصاد، حامد آرمان‌فر امروز در مراسم کاشت 500 هزار نهال در شرکت‌های زیرمجموعه پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با بیان اینکه با اجرای پروژه ارتقای کیفی نفت‌کوره پالایشگاه تهران، مقدار گوگرد مازوت از 3.5 درصد به نیم درصد خواهد رسید، اظهار کرد؛ این موضوع در شرایط ناترازی گاز و استفاده نیروگاه‌ها از سوخت دوم بسیار کمک‌کننده خواهد بود.
 
وی با بیان اینکه فضای سبز پالایشگاه نفت تهران در سال‌های گذشته وضع مطلوبی نداشت، اما با استفاده از پساب تصفیه‌شده پالایشگاه برای آبیاری درختان شرایط آن بسیار مناسب شده است، اظهار کرد: امروز کاشت 3000 اصله نهال در پالایشگاه نفت تهران کلید خورد که از این مقدار 1000 اصله مربوط به درختان زیتون، 300 اصله سنجد و هزار اصله توت و 250 اصله بادام و... است که امروز به‌صورت نمادین چند نهال کاشته شد.
 
آرمان‌فر با بیان اینکه کل پروژه‌های در حال اجرای این شرکت محیط زیستی است، اظهار کرد: همه این پروژه‌ها برای بهبود کیفیت هوا، خاک و محیط زیست اجرایی می‌شود.
 
به گفته مدیرعامل شرکت پالایش نفت تهران پروژه سی‌سی‌آر (واحد بنزین‌سازی) در این پالایشگاه به‌منظور افزایش کیفیت بنزین در حال اجراست که با راه‌اندازی آن، بنزین تولیدی پالایشگاه از بنزین پاک به یورو 4 و یورو 5 تبدیل خواهد شد و افزون بر آن مقدار بنزین تولیدی از روزانه 6.5 میلیون لیتر به 8 میلیون لیتر در روز افزایش خواهد یافت.

لینک کوتاه
افزایش تولید بنزین

اخبار مرتبط

نظرات شما