رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار و اعضای کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران، در جریان دستاوردها و برنامه‌های هلدینگ خلیج فارس و شرکت‌های تابعه گروه در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی قرار گرفتند.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل پتروشیمی شهید تندگویان دکتر علی عسکری مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس و جمعی از مدیران ارشد ستاد هلدینگ به همراه دکتر مجید عشقی و فعالان بازار سرمایه، از پتروشیمی شهید تندگویان بازدید کردند.
دکتر علی عسکری در این جلسه با تقدیر از زحمات فعالان صنعت پتروشیمی، با اشاره به جایگاه ویژه ماهشهر در این صنعت، اظهار داشت: رتبه 37 هلدینگ خلیج فارس در رده‌بندی جهانی ICIS در دو سال گذشته به 27 ارتقا پیدا کرده و فارس به عنوان ارزشمندترین شرکت بازار سرمایه با سود تلفیقی بیش از 100 هزار میلیاردتومان ارزشی روزافزون برای سهامداران دارد.
مدیر عامل هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس همچنین به تمرکز ویژه این گروه بر داخلی‌سازی با استفاده از توان و دانش شرکت‌های ایرانی و دانش‌بنیان، به تشریح دستاوردها در خصوص ساخت تجهیزات و قطعات، از جمله کاتالیست‌ها با وجود تحریم‌ها در این صنعت اشاره کرد.
مجید عشقی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار نیز در سخنانی توضیحاتی را در خصوص روند رشد بورس و تلاطمات و پایداری‌های بورس ارائه کرد.
در این برنامه همچنین سید رضا قاسمی شهری مدیرعامل شرکت پتروشیمی شهید تندگویان ضمن خیر مقدم به مهمانان در مورد دستاوردهای این شرکت از ابتدای حضورش در سال 97 تاکنون توضیحاتی ارائه کرد که از جمله آن‌ها می‌توان به افزایش تولید از 63 درصد به بالای 80 درصد، ساخت کاتالیست پالادیوم با وجود تحریم‌های ظالمانه غرب، بازسازی بویلرهای تیتانیومی، کسب رکوردهای متعدد تولید و اقدامات زیست محیطی مهم جهت دستیابی به صنعت سبز اشاره کرد.
در ادامه این برنامه محمدرضا کریمی مدیرعامل شرکت پتروشیمی اروند با اشاره به این موضوع که این شرکت تامین کننده خوراک 6 پتروشیمی کشور است توضیحاتی را در خصوص دستاوردهای این شرکت ارائه کرد.
سخنران بعدی این برنامه، سیدمحمد احمدزاده مدیرعامل شرکت پتروشیمی بوعلی سینا بود که طی گزارشی در مورد بازسازی واحد پارازیلین، تولید بنزین و همچنین رشد تولید این شرکت توضیحاتی برای حضار ارائه کرد.
سپهدار انصاری نیک مدیرعامل شرکت پتروشیمی بندر امام نیز در سخنانی با اشاره به پنجاهمین سالگرد تاسیس این شرکت گزارشی از دستاوردها و فعالیت‌های این مجتمع را تشریح کرد.
در پایان این برنامه رسول سعدی دبیرکل کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران ضمن تقدیر و تشکر از حضور شرکت‌های بورسی و فرابورسی، مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس، مدیران و مسئولین شرکت‌های زیر مجموعه این هلدینگ، مدیران نهادهای مالی کشور، با اهدای لوح تقدیر و یک جلد کلام الله مجید از زحمات و فعالیت‌های دکتر علی عسکری مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس در مسیر رشد و شکوفایی اقتصاد کشور تقدیر و تشکر کرد.

لینک کوتاه
هلدینگ خلیج فارس بازار سرمایه

اخبار مرتبط

نظرات شما