عضو هیأت رئیسه مجلس با اشاره به بی عدالتی در پرداخت‌ها در دولت قبل گفت: افزایش 160 درصدی حقوق نورچشمی‌ها در ماه های پایانی دولت قبل مصداق بارز بی عدالتی بود که بودجه عمومی را در سال 1400 حدود 110 درصد افزایش داد.

به گزارش نسیم اقتصاد، مجتبی یوسفی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا با اشاره به اظهارات اخیر حسن روحانی در باره مشکلات مردم گفت: واقعیت این است که مشکلات اقتصادی امروز کشور ریشه در عدم توجه به سرمایه گذاری در زیرساخت‌ها و پیشران‌های اقتصادی در دولت قبل دارد.
 
عضو هیأت رئیسه مجلس اظهار داشت: در حالی که رشد اقتصادی 6 درصد در قانون برنامه ششم توسعه هدف‌گذاری شده بود، رشد اقتصادی در دولت آقای روحانی صفر درصد بود و این مسأله ای بود که اقتصاددان هایی که به لحاظ فکری به دولت آقای روحانی نزدیک بودند به آن اعتراف داشتند.
 
دولت قبل با ارز ترجیحی دسته بیل وارد می‌کرد
 
وی افزود: ارز ترجیحی در دولت روحانی به جای اینکه برای سرمایه گذاری در توسعه زیرساخت‌ها به کار گرفته شود، برای خرید دسته بیل و غذای گربه هزینه شد. سؤال اینجا است که خرید کدام یک از این کالاها مورد نیاز جامعه ما بوده و هست؟
 
یوسفی خاطرنشان کرد: در قانون برنامه ششم توسعه تصریح شده بود که در طول سالهای اجرای برنامه 25 هزار مگاوات به تولید برق کشور اضافه شود که در تمام سالهای اجرای برنامه تنها 13 هزار مگاوات آن محقق شد.
 
عضو هیأت رئیسه مجلس اظهار داشت: مهمترین زیرساخت برای توسعه صنعت، برق است و عدم اجرای قانون افزایش تولید برق توسط دولت قبل موجب شد تا امروز شاهد قطع برق صنایع و همچنین عدم امکان صدور مجوز تولید به خاطر عدم تأمین برق مورد نیاز باشیم.
 
دولت روحانی، بودجه 1400 را 110 درصد افزایش داد

 
وی افزود: در بودجه سال‌های مختلف شاهد افزایش 20 تا 30 درصدی بودجه عمومی کشور بودیم اما در سال پایانی دولت روحانی و در بودجه سال 1400 بودجه عمومی کشور 110 درصد افزایش یافت و این یعنی خلق نقدینگی و ایجاد تورم در کشور.
 
افزایش 160 درصدی حقوق نورچشمی‌ها در دولت روحانی
 
یوسفی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از مسائل در دولت آقای روحانی بی عدالتی در پرداختها بود به گونه ای که در یک مورد حقوق و دستمزد نورچشمی ها در ماه های پایانی کار دولت 160 درصد افزایش یافت. این افزایش حقوق نه برای معلمان و دیگر کارکنان وزارتخانه های مختلف بلکه فقط برای عده ای خاص اعمال شد.
 
عضو هیأت رئیسه مجلس اظهار داشت: ما در دهه 90 یک دهه طلایی را برای سرمایه گذاری در بخشهای مختلف از دست دادیم و همین مسأله باعث شد تا امروز هم با مشکلات مختلفی در حوزه های مختلف مواجه باشیم.
 

لینک کوتاه
دولت روحانی حقوق نجومی بودجه ۱۴۰۰

اخبار مرتبط