امارات از اوآپک هم کنارهگیری کرد

امارات متحده عربی پس از خروج از اوپک و ائتلاف اوپکپلاس، از اوآپک هم کنارهگیری کرد.
به گزارش نسیم اقتصاد، سازمان کشورهای عرب صادرکننده نفت (اوآپک) روز یکشنبه (13 اردیبهشت) با انتشار بیانیهای اعلام کرد که امارات متحده عربی از این سازمان خارج شده است؛ ائتلافی که سیاستهای تولید را برای اعضای خود تعیین نمیکند.
این بیانیه پس از اعلام غافلگیرکننده امارات متحده عربی در 28 آوریل (هشتم اردیبهشت) مبنی بر خروج از سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و ائتلاف این سازمان با متحدانش (اوپکپلاس) با هدف اولویت دادن به افزایش تولید این کشور منتشر شد.
اوآپک سال 1968 با هدف تقویت همکاری بین کشورهای عربی صادرکننده نفت تشکیل شد.
این بیانیه پس از اعلام غافلگیرکننده امارات متحده عربی در 28 آوریل (هشتم اردیبهشت) مبنی بر خروج از سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و ائتلاف این سازمان با متحدانش (اوپکپلاس) با هدف اولویت دادن به افزایش تولید این کشور منتشر شد.
اوآپک سال 1968 با هدف تقویت همکاری بین کشورهای عربی صادرکننده نفت تشکیل شد.
لینک کوتاه



نظرات شما