وزیر نیرو روز گذشته اعلام کرد که امسال برای همه مشترکان که نسبت به سال قبل مصرف خود را کاهش می‌دهند پاداش صرفه‌جویی درنظر گرفته شده که مبلغ آن نسبت به پارسال نیز 20 برابر افزایش یافته است.

به گزارش نسیم اقتصاد، ایسنا نوشت: طرح تشویق مشترکان از سال گذشته استارت خود اما تفاوت آن باطرحی که امسال اجرایی می‌شود افزایش 20 برابری مبلغ پاداش و دربرگیری همه مشترکان است، بدین معنا که هر مشترکی که میزان مصرف خود را کاهش دهد مشمول این طرح می‌شود.
 
سال گذشته 40 درصد مشترکان خانگی مشمول پاداش خوش مصرفی شدند به‌طوری‌که 1350 میلیارد تومان به این دسته از مشترکان تخصیص یافت و حدود هشت میلیون مشترک مشمول قبض رایگان شدند.
 
این طرح از ابتدای خرداد ماه اجرایی خواهد شد و تا پایان شهریور ماه ادامه دارد، مبنای پرداخت پاداش نیز بدین صورت است که به‌طور مثال اگر مصرف یک مشترک در خرداد ماه سال گذشته 300 کیلووات بوده باشد و امسال میزان مصرف خود را به 200 کیلووات ساعت کاهش دهد مشمول پاداش خواهد شد.
 
پاداش ماهانه مشترکان نیز به این صورت محاسبه می شود، الگوی مصرف در مناطق عادی 300 کیلووات ساعت است و اگر مشترکی زیر 150 کیلووات ساعت مصرف کند به ازای هر کیلووات 2000 تومان پاداش دریافت خواهد کرد و اگر مشترکی 150 تا 300 کیلووات مصرف داشته باشد به ازای هر کیلووات ساعت 1500 تومان و در پله‌های بعدی 1000 تومان و 500 تومان پاداش خوش مصرفی از وزارت نیرو اخذ می‌کند.
 
الگوی مصرف در مناطق گرمسیری 3000 کیلووات ساعت است، اگر مشترکی زیر 1500 کیلووات ساعت مصرف کند به ازای هر کیلووات 1000تومان پاداش دریافت خواهد کرد و اگر مشترکی 1500 تا 3000 کیلووات مصرف داشته باشد به ازای هر کیلووات ساعت 750تومان و در پله‌های بعدی 500تومان پاداش خوش مصرفی از وزارت نیرو اخذ می‌کند.
 
اگر در این مناطق نسبت به سال گذشته یک کولر خاموش شود یک میلیون تومان پاداش به مشترک داده خواهد شد.
 
اگر در این مناطق دو کولر خاموش شود 1.5 میلیون تومان پاداش به مشترک داده خواهد شد. ضمن این‌که در بسیاری از مناطق گرمسیری از کولرهایی با راندمان بسیار پایین استفاده می‌شود که با خاموش کردن آنها و یا جایگزینی آنها با کولرهایی با راندمان بالا می‌توان شاهد صرفه‌جویی‌های قابل توجهی بود.
 
اگر مشترکی که در سال گذشته کولر گازی را با دور تند استفاده می‌کرده امسال از دور کند استفاده کند به ازای هر ماه 150 هزار تومان پاداش می‌گیرد و طبیعتا این پاداش می‌تواند انگیزه مناسبی برای صرفه‌جویی باشد.

لینک کوتاه
پاداش صرفه‌جویی مصرف برق وزارت نیرو

اخبار مرتبط

نظرات شما