وزیر نفت با بیان اینکه در دولت سیزدهم ادامه عملیات اجرایی پروژه های نیمه تمام صنعت نفت شتاب گرفت گفت که این صنعت ملی امروز در ساخت پالایشگاه نفت و گاز خودکفا شده و مسیر پیشرفت با شتاب بیشتری ادامه دارد.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از ایرنا، «محمد جواد اوجی» در آیین افتتاح فاز 2 پالایشگاه آبادان با حضور آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور اظهار کرد: فعالیت دولت سیزدهم همزمان با تشدید تحریم های ظالمانه بود ولی این شرایط مانع از پیشرفت پروژه های صنعت نفت نشد.

 
وی پیشرفت فیزیکی فاز 2 این پالایشگاه پیش از دولت سیزدهم را 63 درصد عنوان کرد و گفت: تکمیل این فاز در طول فعالیت دولت سیزدهم را می توان بی سابقه دانست.
 
وزیر نفت تصریح کرد: با وجود محدودیت تامین منابع ارزی و درآمدهای نفتی در ابتدای دولت، اجرای فاز دوم پالایشگاه آبادان با اراده جهادی ادامه یافت.
 
اوجی با تاکید بر اینکه در ساخت این فاز از پالایشگاه آبادان 100 پیمانکار توانمند ایرانی مشارکت داشته است گفت: بیش از هفت هزار نیروی کار در طول ساخت پروژه در این طرح فعالیت داشتند.
 
وزیر نفت همچنین به استفاده از توانمندی شرکت های دانش بنیان کشور در فرآیند ساخت فاز دوم پالایشگاه نفت آبادان اشاره کرد و گفت: در دولت سیزدهم، شمار شرکت های دانش بنیان حوزه نفت و گاز کشور از 150 به 550 شرکت رسیده است.
 
وی به عملکرد مطلوب دیپلماسی انرژی در این دولت اشاره کرد و افزود: امروز فروش نفت جمهوری اسلامی ایران افزایش چشم گیری یافته است.
 
اوجی تصریح کرد: این دولت، بیش از پنج میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی در حوزه صنعت نفت جذب کرده است.
 
وزیر نفت با اشاره به اینکه تولید از میدان های نفتی ایران سه میلیون بشکه در روز است گفت: این در حالی است که ظرفیت تولید از میادین نفتی مختلف کشور بیش از سه میلیون و 800 هزار بشکه در روز برآورد می شود.

لینک کوتاه
وزیر نفت ساخت پالایشگاه نفت گاز

اخبار مرتبط

نظرات شما