سیصد و چهاردهمین نشست شورای عالی کار با حضور نمایندگان کارفرمایی، کارگری و دولت بعد ازظهر امروز به منظور تعیین حداقل دستمزد سال 1402 برگزار می‌شود.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از ایسنا، سیصد و سیزدهمین نشست شورای عالی کار با حضور وزرای تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اقتصاد، صنعت، معدن و تجارت و نمایندگان گروه کارگری و کارفرمایی برگزار شد. در این نشست میزان هزینه سبد معیشت کارگران و تعیین حداقل دستمزد کارگران در سال 1402 میان نمایندگان کارفرمایی، کارگری و دولت مورد بحث و مذاکره قرار گرفت و مقرر شد میزان حداقل حقوق و دستمزد کارگران در سال 1402 در  سیصد و چهاردمین نشست شورای عالی کار بعد از ظهر نهایی شود.
 
نشست قبلی شورای عالی کار 26 اسفند ماه برگزار شد و علیرغم آنکه پیش بینی می شد رقم دستمزد در ساعات پایانی شب تعیین شود به دلیل برخی اختلاف نظرها در خصوص افزایش میزان دستمزد بدون نتیجه پایان یافت.
 
 نشست شورای عالی کار برای تصمیم گیری نهایی در خصوص رقم دستمزد 1402 عصر امروز با حضور شرکای اجتماعی برگزار می شود و آخرین چانه زنی های مزدی گروه‌های کارگری و کارفرمایی برای تعیین دستمزد پیش از پایان سال رقم خواهد خورد.

لینک کوتاه
تعیین دستمزد کارگران شورای عالی کار

اخبار مرتبط

نظرات شما