یک کارشناس بازار سرمایه با پیش‌بینی صعود برای این بازار تاکید کرد که این صعود ناشی از وضعیت خوب نیست بلکه به دلیل انتظارات تورمی در جامعه است.  

به گزارش نسیم اقتصاد، فردین آقابزرگی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه شاخص کل با معیار هم‌وزن در آستانه گذر از رکورد  تاریخی خود قرار داشت، اظهار کرد: این شاخص در سال 1399 در رقم 532 هزار واحد ایستاده بود و در 28 دی ماه سال جاری به  526 هزار واحد رسید اما برخی حواشی باعث شد بازار یک دوره نزولی سه هفته‌ای را تجربه کند. شاخص کل نیز به دلیل ملاحظات کنترلی و مدیریتی شاخص در مقایسه با شاخص هم‌وزن حرکت قابل توجهی نکرد و فقط 14 درصد بازدهی داشت. در حالی که بازدهی شاخص هم‌وزن از ابتدای سال تاکنون حدود 42 درصد بوده است.
 
وی ادامه داد: البته بازدهی شاخص‌ها با تورم موجود و تورمی که برای سال آینده پیش‌بینی شده است ارتباط مستقیم دارد. بازار سرمایه متاثر از پارامترها و متغیرهایی است که توسط دولت به عنوان حکمران ایجاد می شود. موضوعی که سرمایه‌های  خرد را از بازار فراری داده است و حرکت رو به رشد بازار نشان دهنده حال خوش ان نیست.
 
این کارشناس بازار سرمایه در ادامه با اشاره به حواشی عرضه خودرو در بورس کالا عنوان کرد: مشکلاتی که در اقتصاد وجود دارد، تغییر در تصمیم‌ها و زیرساخت‌های اثرگذار  باعث می‌شود بی اعتمادی به بازار سرمایه تشدید شود. این تناقض بین شورای عالی بورس و شورای رقابت عجیب به نظر می رسد زیرا تعدادی از اعضای شورای رقابت منتخب وزارت اقتصاد، وزارت صمت، وزارت دادگستری و  کمیسیون اقتصادی مجلس و حتی تعدای از آن‌ها عضو شورای عالی بورس هستند اما نظرات متفاوتی دارند.

لینک کوتاه
بورس بورس کالا خودرو

اخبار مرتبط

نظرات شما