سازمان تأمین‌اجتماعی به مناسبت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اعلام کرد در حالی‌که جمعیت کشور در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی و از سال 57 تا کنون حدود 2.3 برابر شده، تعداد بیمه‌شدگان سازمان تأمین اجتماعی در این مدت، رشد 8 و نیم برابری داشته است.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، راهبرد اصلی سازمان تأمین‌اجتماعی پس از انقلاب اسلامی، گسترش پوشش بیمه‌ای و ارائه خدمات مناسب و به‌هنگام به بیمه‌شدگان بوده است و در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی از جمعیت 36 میلیون نفری کشور تنها 20 درصد تحت پوشش بیمه‌های اجتماعی بودند که به یمن انقلاب اسلامی، پوشش بیمه اجتماعی در کشور در حال حاضر به بیش از 70 درصد رسیده که 53 درصد جامعه تحت پوشش خدمات تامین‌اجتماعی هستند.
 
براساس این گزارش از سال 1357 تاکنون در حالی‌که جمیعت کشور حدود 2.3 برابر شده، نرخ رشد بیمه‌شدگان سازمان تأمین‌اجتماعی در این مدت حدود 8.5 برابر بوده است. در حال حاضر تعداد بیمه‌شدگان اصلی و تبعی این سازمان بالغ بر 37.9 میلیون نفر و تعداد بازنشستگان و مستمری‌بگیران اصلی و تبعی این سازمان نیز 7.2 میلیون نفر است.
همچنین سازمان تأمین‌اجتماعی در حال حاضر 403 بیمارستان و مرکز درمانی عمومی، تخصصی و فوق تخصصی ملکی در سراسر کشور در اختیار دارد که خدمات درمانی رایگان به بیمه‌شدگان و بازنشستگان ارائه می‌دهند. این سازمان همچنین در بخش درمان با بالغ بر 50 هزار پزشک و مرکز تشخیصی، درمانی و دارویی برای ارائه خدمات به بیمه‌شدگان طرف قرارداد است.
پوشش بیمه‌ای دانشجویان، زنان خانه‌دار و دختران، قالیبافان و کارگران ساختمانی از جمله خدمات مهم تأمین‌اجتماعی پس از پیروزی انقلاب اسلامی است و بیمه اجتماعی رانندگان درون‌شهری و برون شهری، بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد، بیمه اختیاری، بیمه باربران، زنبورداران، صیادان و... نیز در دوران پس از انقلاب برقرار شده است.

لینک کوتاه
رشد بیمه‌شدگان تأمین‌اجتماعی بیمه اجتماعی

اخبار مرتبط

نظرات شما