رئیس اتحادیه سوپرمارکت داران خاطر نشان کرد: بعید است که تولیدکنندگان بخواهند در 2 ماه پایانی سال افزایش نرخی را اعمال کنند؛ به نظر می‌رسد که سازمان حمایت تا پایان سال جاری با هیچ افزایشی نرخی موافقت نکند. باید منتظر ماند و دید که در سال آینده چه تصمیماتی از سوی مسئولان اخذ می‌شود.

به گزارش نسیم اقتصاد، ایلنا نوشت: داود فکوری با اشاره به آرامش حاکم بر بازار روغن، گفت: گزارشی مبنی بر گرانی و افزایش نرخ روغن به ما ارائه نشده است و تولیدکنندگان خللی در روند تولید و توزیع ایجاد نکردند.
 
وی با بیان اینکه تقاضا برای مصرف روغن در بازار تغییر محسوسی نکرده است، افزود: قیمت‌ها نیز مانند سابق است و تولیدکنندگان در 2 ماه پایانی سال افزایش نرخی را اعمال نکردند.
 
این فعال صنفی با اشاره به نرخ انواع روغن خوراکی مایع و جامد در بازار، تصریح کرد: 5 کیلویی جامد 365 هزار و 400 تومان، 810 گرمی مایع 59 هزار و 400 تومان، یک کیلو و 300 گرمی مایع 96 هزار و 300 تومان و یک کیلو و 600 گرم مایع 115 هزار و 100 تومان خرید و فروش می‌شود.
 
رئیس اتحادیه سوپرمارکت داران ادامه داد: حذف ارز ترجیحی بر واردات کالاهای اساسی افزایش نرخ محصولات را به همراه آورد. افزایش نرخ روغن کاهش مصرف را به همراه آورد از این‌رو تولیدکنندگان متقاعد شدند که 10 درصد نرخ‌ها را کاهش بدهند و این کاهش 10 درصدی تاحدودی توانست بازار را از شرایط رکود خارج کند. به عنوان مثال روغن 810 گرمی که در اردیبهشت سال جاری 14 هزار تومان بود بعد از حذف ارز ترجیحی قیمت آن به 62 هزار تومان رسید طبیعی بود که این افزایش نرخ ریزش مصرف را به ‌همراه می‌آورد.
 
وی در پاسخ به این پرسش که افزایش نرخ نیما باعث بالا رفتن هزینه واردات می‌شود آیا این موضوع در نهایت برقیمت روغن در بازار تاثیر می‌گذارد؟ گفت: بعید است که تولیدکنندگان بخواهند در 2 ماه پایانی سال افزایش نرخی را اعمال کنند و به نظر می‌رسد که سازمان حمایت تا پایان سال جاری با هیچ افزایشی نرخی موافقت نکند باید منتظر ماند و دید که در سال آینده چه تصمیماتی از سوی مسئولان اخذ می‌شود.
 
فکوری در پایان تاکید کرد: روغن یکی از کالاهای اساسی سبد خانوارهاست قابل تصور نیست که قیمت این محصول همچنان رو به جلو باشد چراکه دیگر بازار کشش افزایش نرخ را ندارد وافزایش نرخ‌ها روی محصول روغن اعمال شده است.

لینک کوتاه
نرخ انواع روغن افزایش قیمت کالاهای اساسی

اخبار مرتبط

نظرات شما