مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب تهران گفت: علی‌رغم بارش برف در تهران اما وضعیت سدهای پنجگانه مناسب نیست، نیازمند روان آب هستیم و پیش‌بینی می‌شود که در ماه‌های آینده وضعیت بهتر شود.

به گزارش نسیم اقتصاد، محمدرضا بختیاری در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه موقعیت سدهای تهران اکنون مساعد نیست، اظهار کرد: دو سال قبل نیز سال خشک بود و امسال سومین سال خشک را سپری می‌کنیم، سال های قبل بارش ها عمدتا باران بود و بارش برف نداشتیم اما با جلساتی که برگزار شد، توانستیم تابستان را پشت سر بگذاریم.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی‌هایی برای شرایط بحرانی آب تهران در تابستان صورت گرفت که خوشبختانه توانستیم از آن شرایط بدون حتی یک ساعت قطعی آب عبور کنیم، گفت: در شرایط فعلی وضعیت سختی داریم، مردم گمان می کنند چون تابستان تمام شده، وضعیت بد نیست، قطعا بارش ها تاثیر گذار خواهد بود اما به دلیل اینکه بارش ها به صورت برف است، روان آب نداریم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب تهران با بیان اینکه بارندگی‌ها مناسب هستند و ذخیره خواهند شد، گفت: در ماه‌های آینده که هوا گرم‌تر شود می‌توانیم از این ذخیره استفاده کنیم، بهمن ماه بسیار سختی خواهد بود که باید پشت سر بگذاریم.

بختیاری با اشاره به جداسازی آب شرب از آب غیر شرب در تهران گفت: این مساله به دو دلیل در تهران اجرایی نشد، یکی بحث فنی و دیگری  بحث اقتصادی بود، اساسا تفکیک آب شرب و غیر شرب در تهران معنا و مفهومی ندارد به دلیل اینکه کیفیت آب خام بسیار بالا است.

وی افزود: آب شرب و غیر شرب دو مقوله هستند، در تهران 9000 کیلومتر شبکه داریم، در صورتی که تصمیم بر اجرا گرفته شود باید 9000 کیلومتر شبکه راه اندازی کنیم، یعنی 90 هزار میلیارد تومان سرمایه لازم است که به لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه نیست.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب تهران با بیان اینکه علاوه‌بر این آب خام در ایران کیفیت بالایی دارد، گفت: در بسیاری از کشورهای اروپایی آب خام کیفیت پایینی به نسبت آب تصفیه شده دارد به همین دلیل اجرای چنین پروژه‌ای توجیه‌پذیر است اما در تهران که کیفیت آب خام بالا و هزینه تولید به نسبت هزینه تصفیه بسیار بالا اتر است اجرای این پروژه از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه نیست.

لینک کوتاه
سدهای تهران بحران آب تهران کیفیت آب خام