سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی از رشد 37 درصدی منابع حاصل از صادرات نفت و فروش اموال دولتی در بودجه سال 1402 نسبت به بودجه سال جاری خبر داد.  

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از ایسنا، رحیم زارع در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی ضمن ارائه گزارش شور اول کمیسیون تلفیق در خصوص کلیات لایحه بودجه سال 1402 کل کشور بیان کرد: کمیسیون تلفیق در طی چهار روز و 11 جلسه رسمی با حضور وزرای اقتصاد و تعاون، رئیس کل بانک مرکزی، کارشناسان دستگاه‌های اجرایی ذیربط، دیوان محاسبات و نمایندگان بخش‌های خصوصی به بررسی محورهای اصلی لایحه بودجه و ویژگی‌ها و شاخص‌های کلان اقتصادی، منابع و مصارف، اعتبارات مالی و بودجه بانک‌ها و شرکت‌های دولتی پرداخت و در نهایت در جلسه 1401.10.27 پس از استماع نظر مخالفان و موافقان و دفاع دولت، کلیات لایحه بودجه سال 1402 با اکثریت آرا به تصویب کمیسیون رسید.
 
وی در ادامه اظهار کرد: بودجه سال 1402 به میزان 5109 هزار میلیارد تومان بوده که 60 درصد این مبلغ مربوط به گردش مالی شرکت‌های دولتی و بانک‌ها بوده و نسبت به بودجه سال جاری 36 درصد رشد داشته است. 42 درصد این رقم مربوط به بودجه عمومی دولت بوده که در مقایسه با بودجه سال 1401 حدود 40 درصد افزایش یافته است.
 
سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: منابع حاصل از واگذاری اموال دولتی و صادرات نفت حدود 37 درصد نسبت به بودجه سال جاری رشد داشته است و منابع حاصل از واگذاری دارایی‌های مالی دولت نظیر اوراق اقتصادی نسبت به بودجه سال 1401 حدود 66 درصد رشد پیدا کرده است.
 
متن کامل گزارش کمیسیون تلفیق بودجه 1402 درباره کلیات لایحه بودجه را اینجا بخوانید.

لینک کوتاه
سخنگوی کمیسیون تلفیق رشد ۳۷ درصدی صادرات نفت فروش اموال بودجه ۱۴۰۲

اخبار مرتبط