رییس کل بانک مرکزی با بیان اینکه عامل اصلی نوسان در نرخ ارز آزاد، فضاسازی‌های رسانه‌ای و عملیات روانی در جامعه است، اعلام کرد: به‌زودی بازار مبادله طلا و ارز در راستای مدیریت بازار آزاد راه‌اندازی خواهد شد.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از خبرآنلاین، جمعی از نمایندگان دانشجویی دانشگاه‌های مختلف در جلسه‌ای سه‌ساعته با «محمد مخبر» معاون اول رییس جمهور، «محمدرضا فرزین» رییس کل بانک مرکزی به تشریح دغدغه‌ها و ارائه پیشنهادات خود درباره مسائل جاری کشور خصوصاً در حوزه اقتصادی پرداختند.
 
محمدرضا فرزین در این جلسه به سوالات دانشجویان درباره بازار ارز و راهکارهای دولت برای ساماندهی نرخ ارز پاسخ داد و گفت: امروز بانک مرکزی از نظر منابع و ذخایر ارزی و طلا هیچ محدودیتی ندارد و عامل اصلی نوسان در نرخ ارز آزاد، فضاسازی های رسانه ای و عملیات روانی در جامعه است.
 
وی با بیان اینکه اختیارات لازم برای مدیریت بازار ارز اخذ شده است،‌ افزود: به زودی بازار مبادله طلا و ارز در راستای مدیریت بازار آزاد راه اندازی خواهد شد.
 
رییس کل بانک مرکزی تصریح کرد: مدیریت ارز نیازمند ایجاد آرامش در بازار است و با توجه به گشایش های خوب ارزی که اخیرا صورت گرفته، فضای مثبت روانی در بازار تقویت شده و نرخ ارز به ثبات بیشتری خواهد رسید.
 
در این جلسه دانشجویان دانشگاه‌های مختلف نیز سوالات و دغدغه‌های خود را در خصوص بازار ارز، خودرو و سایر سیاست‌های پولی و مالی دولت مطرح و پاسخ‌های خود را دریافت کردند.

لینک کوتاه
فرزین بازار مبادله طلا ارز

اخبار مرتبط

نظرات شما