رئیس شورای عالی استان‌ها درباره مزایای طرح فروش متری مسکن در بورس توسط شهرداری تهران، گفت: طرح فروش متری مسکن سبب مهار و هدایت نقدینگی‌ها و حفظ سرمایه مردم خواهد شد.

به گزارش نسیم اقتصاد، پرویز سروری در گفت‌وگو با ایسنا، درباره طرح فروش متری مسکن در بورس توسط شهرداری تهران، گفت: طرح فروش متری مسکن سبب مهار و هدایت نقدینگی خواهد شد. برخی از مردم توانایی سرمایه‌گذاری دارند و همچنین علاقه‌مند هستند تا در بخش‌هایی مشارکت کنند که ارزش پول‌شان حفظ ‌شود، اما در بخش‌هایی سرمایه‌گذاری می‌کنند که برای کشور تولید هزینه می‌کند.
 
وی ادامه داد: نقدینگی به صورت انفجاری مشکل ایجاد می‌کند؛ اما اگر این سرمایه مدیریت شود و در بخش ساخت مسکن مورد استفاده قرار بگیرد، فردی که سرمایه‌گذاری کرده است سود خواهد برد.
 
نایب رییس شورای شهر تهران همچنین با اشاره به جزئیات این طرح افزود: باید مشخص شود که اگر شخصی می‌تواند متراژ مشخصی را خریداری کند، بتواند بهره‌برداری داشته باشد و در غیر این صورت سود حاصل از مشارکت در این طرح، به آنها پرداخت شود. البته این ایده‌ها باید مدل‌سازی و بررسی شود.
 
رییس شورای عالی استانها با تاکید بر اینکه طرح فروش متری مسکن به مهار و هدایت نقدینگی کمک می‌کند، گفت: شهروندان از اینکه سرمایه خود را در جایی مطمئن گذاشته‌اند، سود خواهند برد. با سرمایه‌گذاری و شروع سازندگی، شهر به حرکت در می‌آید و پیشرفت می‌کند. در همین راستا شهرداری نیز می‌تواند خدمات بهتر و بیشتری ارائه کند.
 
سروری درباره مزایای طرح فروش متری مسکن برای پایتخت تاکید کرد: طرح فروش متری مسکن اگر به خوبی مدیریت شود می‌تواند منجر به رضایتمندی شهر، شهروندان و کشور شود. همچنین به دولت هم کمک می‌شود.
 
وی افزود: مهم ترین وعده دولت به مردم مسئله مسکن است. هر مقدار در این موضوع سرمایه‌گذاری شود می‌تواند به طرح و وعده دولت کمک کند. در همین راستا فروش متری مسکن طرح موفقی خواهد بود.

لینک کوتاه
مهار نقدینگی سرمایه مردم فروش متری مسکن بورس

اخبار مرتبط

بورس ریخت

بورس ریخت

تالار شیشه‌ای در آخرین روز کاری هفته با افت مواجه شد؛ به طوری که شاخص کل با کاهش بیش از 13... 23 اسفند 1402

نظرات شما