رئیس صنف جایگاه‌داران کشور گفت: با تلاش گسترده همه فعالان عرصه سوخت رسانی در کشور و باوجود سرمای بسیار زیاد و افزایش تقاضای مصرف بنزین ناشی از تعطیلی برخی جایگاه‌های CNG، کندی در تردد نفتکش‌ها در جاده ها و استفاده از ناوگان حمل برای سوخت رسانی به نیروگاه‌ها، توزیع بنزین مدیریت می‌شود. مشکلاتی داریم ولی شرایط بحرانی نیست.  

به گزارش نسیم اقتصاد، اسدالله قلیزاده در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه طبیعی است که به دلیل سوخت رسانی به نیروگاه‌ها و توزیع نفت سفید از طریق ناوگان حمل فراورده های نفتی، کندی تردد نفتکش ها در جاده های مواصلاتی به دلیل برف و یخبندان شاهد برخی تاخیرها در ارسال و دریافت فراورده های نفتی به برخی جایگاه‌ها باشیم، اظهار کرد: با این حال در اکثر مجاری عرضه سوخت با پیش بینی‌های قبلی مبنی بر ذخیره سازی کافی فراورده در جایگاه‌ها مشکلی نداریم. در نظر داشته باشیم که کشور ما بیشترین ظرفیت ذخیره سازی فراورده در جایگاهها در میان اکثر کشورهای جهان را دارد و بیش از این در پیش بینی و آینده نگری نمی‌توان اقدام کرد.
 
وی ادامه داد: به جایگاهداران و مردم اعلام کرده‌ایم که هرنوع کمبود بنزین یا صف‌های طولانی را خصوصا در مناطق برف‌گیر اطلاع دهند. رصد شبانه روزی وضعیت توسط این مجموعه صنفی و مسئولین شرکت‌های تابعه وزارت نفت در استان‌ها ادامه دارد و تمام تلاش بر عرضه بی وقفه سوخت در طی شبانه روز است که گزارش‌ها حکایت از مطلوب‌تر شدن وضعیت امروز نسبت به دیروز دارد.
 
به گفته رئیس صنف جایگاهداران کشور بیش از 13000 نفتکش و تمامی پرسنل و مدیران 4200 جایگاه سوخت فراورده نفتی آماده باش هستند و تدابیر لازم مبنی بر درخواست ارسال فراورده را داشته‌اند و به‌طور شبانه‌روزی در حال ارائه خدمات هستند، همچنین مدیران و مسئولان شرکت‌های پالایش و پخش در ستادهای مرکزی و استان‌ها نهایت تلاش خود را دارند و بنده از همه تشکر میکنم.
 
قلیزاده ضمن انتقاد از برخی سیاه نمایی ها و برخوردهای سیاسی با مساله گفت: اکنون زمانی است که فقط یک هدف داریم و بدون توجیه‌های مختلف و تسویه حساب‌های سیاسی، باید برای کمک به هموطنانمان و جلوگیری از توقف خدمات در حوزه های مختلف در کنار یکدیگر باشیم و همدلانه عمل کنیم تا هیچ فردی در کشور مشکل حادی را احساس نکند، هرچند معمولا در شرایط‌های خاص وضعیت مطلوب قبلی کاملا در دسترس نیست ولی مهم این است که می‌توانیم با سربلندی و سلامتی از سختی‌ها عبور کنیم.

لینک کوتاه
توزیع بنزین توزیع نفت سفید