لایحه بودجه سال 1402 به دولت اجازه داده تا از طریق سازمان انرژی اتمی نبست به احداث 10 هزار مگاوات نیروگاه اتمی تولید برق از طریق مشارکت با سازندگان بین‌المللی و صنایع داخلی اقدام کند.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از ایرنا؛ بر اساس بند «ه» تبصره 15 لایحه بودجه 1402 به دولت اجازه داده می‌شود از طریق سازمان انرژی اتمی نیست به احداث 10 هزار مگاوات نیروگاه اتمی تولید برق از طریق مشارکت با سازندگان بین‌المللی و صنایع داخلی اقدام کند.

تامین مالی طرح‌های نیروگاه‌های برق اتمی با استفاده از الگوی سرمایه‌گذاری خارجی، تامین مالی خارجی (فاینانس) و داخلی، منابع عمومی و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای انجام می‌شود.

شیوه‌نامه اجرایی این بند توسط سازمان انرژی اتمی ایران، سازمان برنامه و بودجه کشور و وزارت امور اقتصادی و دارایی تهیه و ابلاغ می‌شود.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رییس‌جمهوری امروز (چهارشنبه، 21 دی‌ماه 1401) لایحه بودجه 1402 کل کشور را به مجلس تقدیم کرد. این لایحه دومین لایحه بودجه‌ای است که دولت سیزدهم تدوین و به مجلس تقدیم کرده است.

بر اساس ماده‌واحده لایحه بودجه سال 1402 کل کشور از حیث منابع و مصارف افزون بر 52 میلیون و 616 هزار و 965 میلیارد ریال است.

لینک کوتاه
مگاوات برق اتمی نیروگاه اتمی تولید برق