وزیر نفت گفت: همکاران ما در وزارت نفت و شرکت ملی گاز ایران با آماده‌باش کامل روی سکوهای تولید و بخش میدان‌های بالادست و پایین‌دست، پالایشگاه‌ها و خطوط انتقال حضور دارند و شبکه گاز پایدار است.

به گزارش نسیم اقتصاد از وزارت نفت، جواد اوجی اظهار کرد: طبق پیش‌بینی‌ها، از فردا به‌ویژه در استان‌های شمال و شمال شرق کشور سرما و کاهش شدید دما را تا منهای 15 درجه تجربه خواهیم کرد که ماندگاری این کاهش دما و سرما نیز کار را کمی سخت‌تر خواهد کرد.
 
وی افزود: همکاران ما در وزارت نفت و شرکت ملی گاز ایران با آماده‌باش کامل روی سکوهای تولید و بخش میدان‌های بالادست و پایین‌دست، پالایشگاه‌ها و خطوط انتقال حضور دارند و شبکه گاز پایدار است.
 
وزیر نفت تصریح کرد: با توجه به روند مصرفی که این روزها اتفاق افتاده و همان‌طور که در خبرها نیز اعلام شده است در بخش خانگی و تجاری بیش از 620 تا 630 میلیون مترمکعب رکورد مصرف گاز را داشته‌ایم که شاید در روزهای سرد پیش رو به مصرف 650 میلیون مترمکعب نیز برسیم.
 
اوجی با بیان اینکه در هیچ جای دنیا و هیچ کشوری نشنیده‌ام در بخش خانگی و تجاری این مقدار مصرف گاز ثبت شود، عنوان کرد: معتقدیم رقم زیادی از این 630 میلیون مترمکعب گاز واقعاً اسراف می‌شود، از این رو از همه هموطنان خواهش می‌کنم خدمتگزاران خود را در صنعت نفت و شرکت ملی گاز یاری کنند تا بتوانیم این نعمت الهی را به دست همه هموطنانمان در استان‌های شمال شرق و غرب کشور و دیگر استان‌ها برسانیم که این مهم با مصرف بهینه محقق می‌شود.
 
وی در پاسخ به این پرسش که با توجه به برودت هوا در روزهای آینده، آیا ممکن است گاز بخش خانگی با محدودیت مواجه شود؟ گفت: خط قرمز ما حسب دستور رئیس‌جمهوری بخش خانگی است. از این رو سعی بر این است اجازه ندهیم گاز این بخش قطع شود، البته همکاران ما در بخش بازرسی شرکت ملی گاز نیز سرکشی‌هایی انجام می‌دهند.
 
وزیر نفت افزود: ما از خود دولت هم شروع کرده‌ایم، بخش‌های دولتی، سازمان‌های اداری و هرکجا که مصرف غیرمتعارف دارند ابتدا اخطار می‌گیرند و اگر رعایت نکنند گاز آنها قطع خواهد شد.
 
اوجی تأکید کرد: ان‌شاءالله با تدابیری که اندیشیده‌ایم و همکاری مردم، هیچ قطعی گازی در بخش خانگی نخواهیم داشت.
 

لینک کوتاه
روزهای سرد مصرف گاز قطعی گاز

اخبار مرتبط

نظرات شما